ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زمزمه هائی همزمان با نامه عبداللهیان به سازمان ملل

صنعت نظامی- اتمی

توان بازدارندگی ایران است

 
 
 

 

عبداللهیان وزیر امورخارجه دولت رئیسی روز گذشته طی نامه ای از سازمان ملل خواست تا گامی در جهت خلع سلاح اتمی بردارد.

عبداللهیان با استناد به سخنان یکی از وزرای کابینه نتانیاهو که مسئله بمباران اتمی غزه را مطرح کرده است نوشت: اظهارات وزير رژیم اسرائیل به استفاده از بمب‌اتمی نشانگر شکست واقعی رژیم در برابر مقاومت است. شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی باید برای خلع سلاح اتمی این رژیم وحشی و آپارتاید فوری و بدون وقفه اقدام کند. فردا دیر است. مسئولیت کامل این نسل کشی با کاخ سفید است.

ایهود باراک، نخست وزیر اسبق اسرائیل اخیراً در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد که اسرائیل دارای سلاح هسته ای است. نتانیاهو، نخست وزیر کنونی نیز در مجمع عمومی امسال سازمان ملل، ایران را به آنچه «حمله هسته ای معتبر» خواند، تهدید کرد.

آنچه که وزیر امور خارجه دولت رئیسی از سازمان ملل خواسته، کوبیدن مشت بر آب است. در برابر این پیشنهاد بی حاصل، باید موازنه قدرت را در برابر اسرائیل برقرار کرد و این امر ممکن نخواهد شد مگر با گسترش سریع صنعت اتمی در ایران و رفتن به سوی صنعت اتمی- نظامی، بدون شعار دادن و تهدید کردن این و آن و دادن بهانه بدست دیگران. حتی مستند به همین نامه که عبداللهیان نوشته و بی پاسخ خواهد ماند، جمهوری اسلامی می تواند فعالیت نوین اتمی خود را مستند به همین قدرت اتمی اسرائیل و حتی تهدید دیگر کشورها به استفاده از بمب اتمی علیه آنها کرد.

این بحثی است که از مدتی پیش یا بصورت پیشنهاد و یا بصورت تفسیر و تحلیل رویدادهای جهان و ایران، در فضای مجازی مطرح می شود. حتی در مناظره های تلویزیونی در سیمای جمهوری اسلامی.

در همین ارتباط روز گذشته دکتر رمک هاشمی که معمولاً مقالاتی از وی در مطبوعات ایران منتشر می‌شود، طی مقاله کوتاهی از جمله نوشت:

«جمهورى اسلامى بايد برای ایجاد چتر هسته ای تصميم بگيرد. در هفته هاى اخير دو بار حمله هسته اى مطرح شده است. يك بار مستقیماً توسط نتانياهو بر عليه ايران و در روزهای اخیر يكى از وزراى کابینه او بر عليه غزه.»

جنگ غزه سرانجام پایان خواهد یافت، اما خطر هسته از سر ایران به این آسانی برطرف نخواهد شد. انتقاد، مبارزه و مقابله با نارسائی ها و بیراهه رفتن های ایران و تلاش برای تغییر سیاست های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی هیچ مغایرتی با پافشاری بر سر ضرورت های دفاع از کشور ندارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: