ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بانکها هم بنگاهداری می کنند و هم احتکار

۱۲ هزار آپارتمان خالی تهران

متعلق به ۵ بانک خصوصی است

 
 
 

 

 

۲ تا ۵.۲ میلیون خانه خالی در ایران شناسائی شده است. از صاحبان این تعداد خانه خالی به گفته وزیر سابق راه و شهرسازی تنها از ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی تعداد کمی مالیات پرداخت کرده اند.

به زبان بی زبانی، یعنی صاحبان این خانه های داخلی که در واقع مجموعه های آپارتمانی هستند، آنقدر قدرت ونفوذ در حاکمیت دارند که دولت نتواند از آنها مالیات بگیرد.

صاحبان این مجتمع های خالی از سکنه چه کسانی و یا چه نهادهائی هستند؟

معاون وقت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی میگوید: مجموعه‌ای که هزار واحد مسکونی خالی دارد، یکی از بانک‌های شبه دولتی است.

یک عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران میگوید: بانک‌ها ۳۷ میلیون متر مربع واحد مسکونی را احتکار کرده اند و این ۳۷ میلیون متر مربع واحد مسکونی عموما در نقاط گران قیمت و متوسط شهر‌ها واقع شده است.

یک نماینده مجلس نیز گفته است: بخش قابل توجهی از خانه‌های خالی، متعلق به بانک هاست که برای کسب سود خریداری شده اند.

احسان خاندوزی وزیر فعلی اقتصاد، زمانی که نماینده مجلس (نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی) بود، گفت: ۸ بانک کشور که عمده آن‌ها خصوصی هستند، هر یک بیش از ۵۰۰ خانه خالی  دارند. حتی برخی از بانک‌ها بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ خانه خالی دارند و یک بانک خصوصی یک هزار خانه خالی در مالکیت خود دارد.  صحبت از ۱۲ هزار خانه خالی در تهران می شود که در اختیار بانکهای خصوصی است، از جمله بانک خصوصی پاسارگاد که در راس این بانکها قرار دارد. بانک مسکن درمقام دوم قرار دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: