ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رئیس سابق کمیته نظامی  ناتو:

روس ها با یک حمله وسیع

جنگ اوکراین را تمام خواهند کرد!

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

روز ۶ نوامبر، ژنرال هارالد کویات، بازرس سابق کل ارتش آلمان و رئیس قبلی کمیته نظامی ناتو، در کانال یوتیوب HKCM نتایج کمپین تابستانی نیروهای مسلح اوکراین را مورد ارزیابی قرار داد. او خاطرنشان کرد که روسیه و اوکراین اهداف متفاوتی داشتند. اوکراین در صدد بود تا مناطق از دست رفته را پس بگیرد اما قادر به بازپس گیری آن مناطق نشد. این در حالی بود که در همان زمان، مناطق معدودی که در آن پیشروی کرد، متحمل تلفات زیادی شد. یعنی قربانیان نیروهای مسلح اوکراین بسیار بالا بود. برعکس، روسیه هدف خود را نابودی نیروهای مسلح اوکراین قرار داد و برای این منظور آرایش دفاعی به خود گرفت. در این صورت هدف روسیه محقق شد و اکنون می تواند به یک حمله جدید فکر کند.

در واقع وضعیت را می توان به شرح زیر توصیف کرد:

ما شاهد رهبری عملیاتی نامتقارن هستیم. نیروهای مسلح اوکراین باید سرزمین اوکراین و هر متر مربع را فتح می کردند. همان طور که خود زالوژنی، رئیس ستاد کل اوکراین چندی پیش در مصاحبه با واشنگتن پست توضیح داد، برای هر کیلومتر بهای گزافی را با خون باید می پرداختیم. تلفات نیروهای مسلح اوکراین به ویژه در جریان این حمله بسیار زیاد بود.

برعکس، نیروهای مسلح روسیه، به دفاع استراتژیک روی آوردند. هدف آنها حفظ قلمرو به هر قیمتی نیست، بلکه خنثی سازی و نابودی نیروهای مسلح اوکراین در نظر است. استراتژی که دشمن را خلع سلاح کنید و سپس همه چیز خود به خود اتفاق خواهد افتاد. این دقیقاً همان چیزی است که نیروهای مسلح روسیه به آن دست یافته اند. چند روزی است که روس ها حتی از پدافند عامل صحبت می کنند.

همه شواهد گواهی می دهند که آنها در حال تدارک حمله هستند. به همین دلیل است که در شمال، تقریباً در قسمت جلویی نزدیک لیمان و کوپیانسک، می بینیم که روس ها در حال حاضر تلاش های محدودی را انجام می دهند که این عملیات با موفقیت همراه است. ما باید توجه کنیم که چگونه این پیشرفت بیشتر خواهد شد. من فرض می کنم که در مقطعی روس ها واقعاً حمله بزرگی را آغاز خواهند کرد، زیرا آنها نیروهای عظیمی را در عقب جبهه ها آماده کرده اند.

روس ها از رقم ۳۵۰ هزار نیروی نظامی صحبت می کنند. آنها یک واحد ارتش جدید  مرکب از ۲۵ ارتش ترکیبی را تشکیل دادند. آنها نیروهای قابل توجهی را متمرکز می کنند و این تمرکز نیرو ممکن است به این معنی باشد که آنها در حال آماده شدن برای پیشرفت هستند. زمان را نمی توانم بگویم اما هدف آنها همین است.
حملات وسیع کاملاً ممکن است و فرض می‌ کنم که آنها تلاش خواهند کرد تا دستاوردهای خود را تحکیم بخشند، یعنی به مرزهای اداری سابق مناطق دونتسک و لوگانسک برسند، اما دو منطقه دیگر که پوتین در ۳۰ سپتامبر سال گذشته به عنوان قلمرو دولتی روسیه اعلام کرد، مهم هستند، یعنی منطقه زاپوروژیه و منطقه خرسون. در این مناطق نیز سعی دارند قلمرو خود را تحکیم بخشند. من همچنین پیش بینی می کنم که آنها برای تصرف بندر مهم اودسا تلاش خواهند کرد، زیرا روسیه اودسا را یک شهر تاریخی مهم روسیه می دانند. چنین فکری به این معنی خواهد بود که آنها برای پیوستن به نیروهای خود، در ترانس نیستریا خواهند رفت. این به اصطلاح حداقل گزینه خواهد بود.

 

https://russian.rt.com/inotv/2023-11-06/Za-leto-Rossiya-unichtozhila-ukrainskie


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: