ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۶ آبان

فشار به نتانیاهو برای

نوشیدن جام زهر شکست! 
 
 

 

 

بزرگترین دستآورد بمباران غزه، آشنائی جهان با چهره واقعی اسرائیل است که تاکنون پشت نقاب مظلومیت کشتار هولوکاست پنهان بود. جنگ غزه به هر نتیجه ای برسد، آشنائی مردم جهان با چهره واقعی اسرائیل در راس نتایج است. این آشنائی بتدریج از درون تظاهرات و راهپیمائی ها علیه اسرائیل به خروجی تهاجم به مراکز یهودیان در کشورهای مختلف انجامیده است. این خروجی چنان است که در ایالت های مختلف امریکا پلیس یا در مدارس و مراکز مذهبی و غیر مذهبی  یهودیان مستقر شده و یا آنها را بصورت موقت تعطیل کرده است. این دستآورد، تاکنون به قیمت جان ۱۰ هزار فلسطینی غزه و ویرانی گسترده این منطقه از خاک فلسطین بدست آمده است. حامیان اسرائیل و در راس آنها، امریکا روز به روز بیشتر به این نتیجه می رسند که بمباران غزه به هر ترتیب که شده باید متوقف شود و متعاقب آن مذاکرات آغاز شود، تا آوار رسوائی اسرائیل و حامیان جهانی اش بیش از این گسترش نیابد. حتی از هم اکنون زمزمه استقرار یک سپاه صلح زیر نظر سازمان ملل در مرز غزه و اسرائیل مطرح است که معنای آن جز خاتمه نقش ژاندارمی اسرائیل و جلوگیری از تهاجم های کوتاه مدت و دراز مدت به فلسطینی ها و علیه کشورهای خاورمیانه نیست. اگر این زمزمه ها به واقعیت بپیوندد، شکست دوم، پس از آشنائی جهان با چهره واقعی اسرائیل نصیب اسرائیل شده است.

دو سناتور امریکائی روز چهارشنبه تایید کردند که مذاکرات برای ایجاد یک نیروی چند ملیتی در غزه در جریان است.

سناتورهای کریس ون هولن  و ریچارد بلومنتال به پولیتیکو گفتند که دیپلماسی اولیه و پشت درهای بسته بر سر ایجاد یک نیروی حافظ صلح در غزه جریان دارد، اگرچه احتمالاً شامل نیروهای آمریکایی (بعنوان یک سر جنگ غزه) نمی شود.

ون هولن اضافه کرد: «مذاکرات در مورد ترکیب احتمالی یک نیروی بین‌المللی هنوز بسیار مقدماتی و شکننده است و من فکر می‌کنم وجود نوعی نیروی چندملیتی در غزه مهم است."

خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش داد که ایالات متحده و اسرائیل در مورد ایجاد یک نیروی حافظ صلح برای حفظ نظم در محاصره بحث می کنند. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی به بلومبرگ گفت، اعزام نیروهای آمریکایی برای عضویت در چنین نیروئی مطرح نیست.

از قول "اورسولا فون در لاین"، رئیس آلمانی کمیسیون اروپا نیز نقل شده که وی گفته استقرار نیروهای بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل در نوار غزه از جمله گزینه‌های در حال بررسی است.

نتانیاهو در داخل خود اسرائیل (تظاهرات مردم) و حتی در درون کابینه نظامی اش، وی تحت فشار برای خاتمه بمباران و قبول آتش بس و آغاز مذاکرات است اما نتانیاهو میداند که برای مذاکرات او دیگر صحنه گردان نخواهد بود و به محض اعلام آتش بس، او سقوط خواهد کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: