ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در جستجوی راه حلی برای خروج

"ناپلئون" شکسته خورده از اوکراین

 
 
 

 

 

پوتین در یک اظهار نظر بسیار کوتاه و اطلاعاتی، روز گذشته گفت: »غرب در حال انتخاب رهبران تازه ای برای اوکراین است.»

معنای این جمله کوتاه چیزی جز آن نیست که زلنسکی قرار است مرخص شود و دفتر اوکراین نیز ورق بخورد. بعید است که این ورق تازه ادامه ورق قبلی در صفحه جنگ اوکراین باشد، بلکه قرار است مشق دیگری در این ورق نوشته شود.

راشتا تودی به قلم سرگئی پولتایف در همین ارتباط نوشت:

«واشنگتن باید ناپلئون به زانو در آمده را با فرد دیگری جایگزین کند. تنها سوال این است که چگونه باید این کار را انجام داد. ترجیحاً به روشی محکم - با سازماندهی انتخابات ریاست جمهوری در زمان مناسب. شاید بهار آینده. تلاش هائی در این جهت آغاز شده است. صحنه سیاسی به تدریج در حال بازگشت است. قهرمانان دیروز مانند، از جمله "پترو پوروشنکو" و "یولیا تیموشنکو" سکانداران پیش از زلنسکی دوباره ظاهر شده اند. حتی مشاور سابق زلنسکی، الکسی آرستوویچ، که یک سال پیش مشتاقانه در مورد پیروزی نهایی قریب الوقوع اوکراین غوغا می کرد، به طرز ماهرانه ای اسب ها را عوض کرده و شروع به افشای حقیقت در مورد رهبری فاجعه بار زلنسکی کرده است.

زلنسکی، میگوید کشورهای حامی او اکنون با روسیه در ارتباط هستند.

 در مصاحبه ای که روز یکشنبه NBC News  با زلنسکی انجام داد، مصاحبه کننده از او پرسید آیا از مشا خواسته شده تا به گزارش هایی مبنی بر مراجعه مقامات غربی به کی یف برای گفتگو درباره مذاکرات احتمالی صلح با روسیه رسیدگی کنید؟

 این مصاحبه کننده بدنبال این پاسخ بود که آیا زلنسکی را هم در جریان روند قرار داده و یا او در این روند مشارکت خواهد داشت؟

 

زلنسکی گفت: هیچ تماسی با روسیه ندارم و همه مقامات ارشد و سیاستگذاران آمریکا به خوبی از امتناع من از مذاکره با مسکو آگاه هستند. اما مطمئن هستم که برخی کشورها در سطح مشاوران با روسیه صحبت می کنند. شاید فکر می کنند چگونه همه چیز را مدیریت کنند.

مفسیر تلویزیون ان ‌بی ‌سی می گوید:

مقامات غربی در حال گفت‌وگوهای «ظریف» با کیف هستند. آنها دارند بررسی می کنند که چه امتیازاتی ممکن است برای پایان دادن به جنگ بدهند. این تماس ها در شرایطی انجام می شود که اوکراین "تمام نیرو"ی خود را از دست داده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: