ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیشنهاد مضحک نتانیاهو:

امنیت غزه را پس از

ویرانی تضمین می کنم!

 
 
 

 

اسرائیل نه تنها خود در بحران گرفتار آمده، بلکه حامیانش را نیز گرفتار بحران کرده است. امریکا و اروپا و حتی استرالیا که حامیان اسرائیل هستند در محاصره جنبش علیه اسرائیل گرفتار آمده اند و در آسیا و افریقا خیابانها از جمعیت خشمگین و مخالف بمباران غزه و مخالف اسرائیل خالی نمی شود. وضع در اروپا و امریکا نیز به همینگونه است. تظاهرات ۶۰ هزار نفره در واشنگتن کاخ سفید را مبهوت کرد. در چنین وضع و شرایطی است که متحدان اسرائیل به تکاپو افتاده اند که به هر نحوی شده، حتی با یک آتش بس موقت، خشم جهانی را کنترل کنند.

در اسرائیل روزنامه "هآارتس" نوشت که این کشور آماده وقفه‌های کوچک در جنگ غزه است.

نتانیاهو که میداند رفتنی است، با یک پیشنهاد مضحک آتش بس موقت را پذیرفته است. او گفته که حاضر است پس از آتش بس، امنیت غزه را برعهده بگیرد. یعنی گوشت را بدهید دست گربه تا برایتان نگهدارد!

کاخ سفید پیشنهاد سه روز آتش بس را مطرح کرده است. البته به این بهانه که شماری از گروگانهائی که در اختیار حماس هستند آزاد شوند. گفته می شود که این پیشنهاد بایدن به نتانیاهوست.

حتی گفته شده که آمریکا، اسرائیل و قطر در حال بررسی پیشنهادی هستند که بر اساس آن حماس ۱۰ تا ۱۵ گروگان را آزاد می‌کند.

از سوی دیگر گفته می شود که حماس حدود ۱۸۰، جهاد اسلامی ۴۰ و بقیه گروههای حدود ۲۰ اسیر دراختیار دارند و این یعنی که پیشنهاد دهندگان باید نظر موافق سه گروه را درباره گروگانها جلب کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۸ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: