ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تاور ذوب آهن اسفنجی ساخت ایران

عظیم ترین محموله

همچنان در راه کرمان است

 
 
 

 

 

محموله سنگین و عجیبی که چادر پیچ شده به کمک طویل ترین قطار کامبون های جاده رو از اراک به طرف کرمان حرکت کرده بود، همچنان در راه کرمان است. برخلاف تصورات اولیه که عمدتا ناشی از نوع چادرپیچ نظامی شدن این محموله و شکل آن بود، این محموله سامانه ضد هوائی و اساسا هیچ نوع سلاح نظامی نیست، بلکه تاور(TOWER)  ذوب آهن اسفنجی،DRI  است.

برای اطلاعات بیشتر درباره این تکنولوژی و کار بُرد آن می توانید در گوگل آنرا جستجو کنند.

حمل این وسیله  که طراحی و ساخت آن در ماشین سازی اراک صورت گرفته چند ماه طول می کشد و به همین جهت برای مصون ماندن آن از باد و باران و دیگر عوامل طبیعی آنرا چادر پیچ برزنتی کرده اند.

برای حمل و نقل این محموله، یک تیم  ۴۰ نفره در تخصص های برق، مکانیک و راهسازی آنرا همراهی می کنند. در طول مسیر نیاز به قطع خطوط برق، انحراف از جاده اصلی، برای دور زدن پل هایی که ارتفاع آنها اجازه عبور نمی دهد و برداشتن برخی پل های  هوایی بین راه و یا بعضا تقویت پل هایی که بار ترافیکی از روی آن عبور می کند ضروری است. یدک کش هایی که این بارِ عظیم الجثه را می کشند کامیون هایی هستند با گیربکس های  مخصوص و بسیار قوی  که در تمام طول مسیر با سرعتی حداکثر ۱۵ تا۲۰ کیلومتر در حرکت اند. کرایه حملِ این بار تا کرمان بالغ بر ۷۰ ملیارد تومان تخمین زده شده است.

(پیک نت از خواننده مطلعی که این اطلاعات را در اختیار ما قرار داد تشکر می کند.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: