ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ارتش فنلاند مجهز به

سامانه موشکی ساخت اسرائیل شد

 
 
 

 

 

ریا نووستی-  روز ۱۲ نوامبر سایت خبری ریا نووستی به نقل از مدیر کل وزارت دفاع اسرائیل خبر داد:  وزارت دفاع اسرائیل با فنلاند، قراردادی را برای فروش سامانه دفاع موشکی «دیوید اسلینگ» ساخت اسرائیل امضا کرده است. ارزش این قرارداد، ۳۱۷ میلیون یورو برآورد شده است.

ایگور کوروتچنکو، مدیر مرکز تحلیل تجارت جهانی تسلیحات (TSAMTO) در مصاحبه با ریانووستی گفت: تامین سامانه «دیوید اسلینگ» به فنلاند برای ارتقای سطح دفاع موشکی آن کشور از جمله همآهنگی های با ناتوست. از همین روی برای ادغام این کشور در سازمان ناتو، یک سیستم دفاع هوایی یکپارچه لازم است. دلیل خرید چنین سیستمی از اسرائیل این واقعیت است که کشور فنلاند، در جبهه ناتو برای مقابله  با روسیه قرار گرفته است.

سامانه دفاع موشکی «دیوید اسلینگ» توسط ایالات متحده و اسرائیل در سال ۲۰۰۹ ساخته شد و پیمانکار اصلی آن شرکت اسرائیلی « رافائل» است که سیستم های دفاع پیشرفته  می سازد. این سامانه که از سال ۲۰۱۷ در اختیار ارتش اسرائیل قرار گرفت ، برای رهگیری اهداف هوایی پیشرفته از جمله موشک های بالستیک، هواپیما، پهپاد و موشک های کروز طراحی شده است. فنلاند در ماه آوریل سال گذشته به عضویت ناتو در آمد.

https://ria.ru/20231112/pro-1908948820.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: