ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۴ آبان

دستآورد بزرگ "آشنائی

جهان" با ماهیت اسرائیل

 
 
 

 

 
 

 

با آغاز بمباران غزه، غرب برای پنهان کردن جنایاتی که اسرائیل مرتکب می شد و ادامه هم دارد،  هدایت رسانه ها برای سانسور و تحریف رویدادها را در دست گرفت. بدنبال آن رهبران امریکا و اروپا یکی پس از دیگری خود را به تل آویو رساندند و با نتانیاهو بیعت کردند. آنها از تجربه بستن تمام گلوگاههای خبری روسیه در جنگ اوکراین و بازکردن توپخانه دروغ و تحریف با رسانه های خود خواستند استفاده کنند. این ترفند، هم درباره حوادث اوکراین بی اثر شد و هم در باره غزه و اتفاقا درباره غزه بسیار زودتر از جنگ اوکراین که جنگ روسیه با فاشیسم و نازیسم تحت رهبری ناتو بود و هست.

امروز، بزرگترین ضربه را  اسرائیل از افکار عمومی جهان خورده است و این نشد مگر به همت فضای مجازی و آگاه شدن مردم از آنچه در غزه می گذرد. دهها میلیون تن از مردم جهان در کشورهای مختلف علیه اسرائیل به خیابان آمدند که همچنان نیز ادامه دارد. مردم اعم از توده مردم و روشنفکران و بقول امروزی ها "سلیبریتی" های کشورهای جهان به اشکال مختلف در مقابل ممنوعیت های اعلام شده توسط دولت ها ایستادند و نفرت خود را از اسرائیل به نمایش گذاشتند. این نفرت همگانی و خیابانی چنان بود که حالا همان رهبرانی که با نتانیاهو در تل آویو بیت کرده بودند، نگران از آینده تاریک  سیاسی خود، رنگ عوض کرده و دست به خود سانسوری زده اند. آنها که می خواستند مردم را سانسور کنند حالا خود را سانسور می کنند تا مگر از مهلکه ای که در آن گرفتار شده اند رهائی یابند. تغییر ترکیب کابینه انگلستان، تنها نمونه نخواهد بود و ما بزودی شاهد مانورهائی مشابه توسط دیگر دولت های اروپائی خواهیم بود. چنان که در کشورهای عرب و مسلمان شاهد رنگ عوض کردن رهبران این کشورها هستیم.

به همین دلیل و با جسارت می توان مدعی شد که بمباران غزه، موجب عظیم ترین بیداری مردم جهان برای شناختن ماهیت اسرائیل و دولت های اروپائی و امریکا شد و این دستآورد بزرگی است که نباید فراموش کرد. این دستآورد به قیمت خون و ویرانی بدست آمد و به رنگ خود در تاریخ نوشته خواهد شد.

این دو فیلم دو نمونه است. اولی درارتباط است با تیم ملی شیلی که با چفیه فلسطینی به میدان مسابقه در آمد و دیگری بومیان کانادا با لباس های محلی و بیان حمایت از فلسطینی ها و علیه اسرائیل به سبک و فرهنگ خود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: