ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چون فریب بایدن را نخورد لقب دیکتاتور گرفت

رهبر چین در امریکا

بایدن را سنگ روی یخ کرد

 
 
 

 

 رئیس‌جمهور چین که برای شرکت در نشست سرانِ "اَپک" به سانفرانسیسکوی آمریکا سفر کرده بود دیدار و مذاکره ای با بایدن و هیات همراه او داشت. از جانب چین نیز علاوه بر وزیر خارجه چین، هیاتی نیز که همراه او بود در این مذاکرات حضور داشت.
جزئیات آنچه میان دو رئیس جمهور و هیات های همراه آنها گذشت منتشر نشده و تنها بصورت کلی اعلام شده که درباره اوکراین و خاورمیانه با رئیس جمهور چین مذاکره کرده است.
ظاهرا مسائل بسیار جدی در این دیدار مطرح شده که هدف از آن جدا کردن و یا حداقل فاصله انداختن میان چین و روسیه بوده است. ترفندی که در زمان نیکسون و درجریان سفر کیسینجر به چین با موفقیت همراه شد و چین به رهبری "مائو" از اتحاد شوروی فاصله گرفت و درعوض کرسی چین در سازمان ملل متحد از نماینده چین ملی گرفته شده و به چین کمونیست داده شد.
ظاهرا بایدن با تصور تکرار آن خواب خوش با رئیس جمهور چین وارد مذاکره شده بود که با در بسته روبرو شد. این در چنان به روی بایدن بسته شد که او پس از بازگشت رئیس جمهور چین به کشورش در یک مصاحبه غیر دیپلماتیک گفت: رهبر چین همچنان یک دیکتاتور است!
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد پس از مذاکره با شی جین پینگ، رهبر چین، نظر خود را درباره وی به عنوان یک "دیکتاتور" تغییر نداده است. او فردی است که یک کشوری کمونیستی را اداره می کند.
درست در همان ساعات حضور رئیس جمهور چین در امریکا، یک سیگنال برای مذاکره هم به هیات روسی حاضر در اجلاس فرستاده بودند تا به گوش چینی ها هم رسیده و بتوانند اختلاف میان دو کشور را بوجود آورند. غافل از آنکه روسیه کنونی و رهبری آن، روسیه دوران یلتسین و گرباچف نیست و جهان و تحولات آن نیز جهانی دیگر است. جهان آبستن آینده ایست که در آن هژمونی امریکا جای ندارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: