ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه وزیر خارجه روسیه

امریکا برای آتش بس غزه

منتظر است دست اسرائیل پر شود!

 
 
 

 

 

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با تلویزیون راشاتودی درباره حضور امریکا در سوریه و عراق، جنگ اسرائیل علیه فلسطینی ها و جنگ اوکراین دیدگاه های خود را اینگونه تشریح کرد:

 

به نظر می رسد آمریکا در تنش میان اسرائیل و فلسطین، تنها آماده «ـوقفه بشردوستانه» بدون تعهدات بیشتر است. اما نمی خواهد اسرائیل دست خالی بماند. آمریکا تاکنون هر ابتکار عمل روسیه را خصمانه تشخیص داده و شورای امنیت سازمان ملل ۲ بار قطعنامه روسیه برای برقراری آتش بس در غزه را رد کرده است. توقف مخاصمه و اتخاذ تدابیری برای حل ‌و فصل مشکلات ضرورت امروز است. تاسیس کشور فلسطینی اجتناب ناپذیر است و امروز مخالفان دیروز این ضرورت نیز نظر گذشته خود را تغییر داده و با تشکیل دو دولت موافق اند.

ایران و لبنان هیچ علاقه ای برای گسترش مناقشه ندارند و هیچکدام از آنها  بدنبال ورود در این بحران نیستند. اما از طرف دیگر تلاش میشود که فلسطینی ها از غزه رانده شوند و حزب الله برای پاسخ تحریک شود. همین ارزیابی در مورد ایران نیز صادق است.

حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی است و ادامه حضور آن کشور در عراق سئوال برانگیز است. درحالیکه مجلس عراق در سال ۲۰۲۰ دولت وقت عراق را مکلف به اخراج نیروهای امریکائی از عراق کرد.

سیاست غرب در اوکراین، عراق، لیبی و سوریه افزایش تروریسم و افراط گرایی، زندگی های از هم پاشیده، خانواده های متلاشی شده و سیل میلیون ها پناهجو است. غرب عادت کرده که مشکلات خود را با هزینه دیگران حل کرده و از منابع دیگران استفاده کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: