ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

باد پیروزی های پیاپی

در جهت پرچم روسیه می وزد

راشا تودی- ترجمه بهمن دوستدار

 
 
 

 

 

روزنامه لوموند، در شماره روز گذشته خود گزارش داد :

تحلیلگران خارجی تقریباً متفق القولند که روسیه در حال پیشرفت در بیشتر جبهه ها در اوکراین است. موفقیت در میدان، رشد اقتصادی، زندگی سیاسی و اجتماعی باثبات، و همچنین روابط دیپلماتیک جدید  و سرانجام احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا همه اینها موقعیت کرملین را مستحکم کرده است.

سال ۲۰۲۳ درحالی به پایان می رسد که ضد حمله ارتش اوکراین (و ناتو) با شکست در برابر روسیه انجامید و امیدهای کیف و متحدانش شکست خورد و بدنبال آن باد در جهات مختلف به سود روسیه می وزد. مسکو توانست سیستم‌های لجستیکی و تولیدی خود را برای مقاومت در برابر تحریم‌های سهمگین غرب همآهنگ کند و از حمایت کشورهای ثالث برخوردار شود.

روسیه در سال ۲۰۲۴ قصد دارد بودجه نظامی خود را ۷۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۳ افزایش دهد. وضعیت در روسیه، از نظر اجتماعی کاملاً پایدار است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که «رشته‌های محکمی بین مردم روسیه» وجود دارد که در میان آنها نارضایتی از سیاست خارجی دولت کمتر مشهود است.

در جبهه دیپلماتیک، روسیه برخلاف انتظار غرب در انزوا قرار نگرفت. علاقمندی بخش قابل توجهی از جنوب جهانی، فضای قابل توجهی را برای مسکو از نظر دیپلماتیک و اقتصادی به وجود آورده است. بنابراین، تنها چیزی که روسیه اکنون در انتظار آنست بهره بردن از انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ است. نظرسنجی ها در ایالات متحده نشان می دهد که برای مسکو ممکن است این "هدیه بهشت" نیز برای روسیه نازل شود که نتیجه فوری آن خروج  ایالات متحده از صحنه جنگ و عملیات  نظامی در کنار اروپاست.

https://russian.rt.com/inotv/2023-11-17/Moskva-derzhitsya--Le-Monde


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: