ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۸ آبان

اسرائیل می خواهد ایران را

به جنگ با امریکا بکشاند! 
 
 

 

 

در ایران گفته می شود که عبداللهیان وزیر خارجه دولت در جریان سفر به بلژیک پیامی از جانب امریکائی ها دریافت داشته مبنی بر این که جنگ غزه دو هفته دیگر خاتمه می یابد. ظاهرا این پیام در پاسخ به پیامی از جانب عبداللهیان و یا مقام دیگری به امریکائی ها بعنوان هشدار نسبت به ادامه بمباران غزه و گسترش جنگ در منطقه بوده است.

گویا حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز با توجه به همین پیام که به او نیز از طریق تهران اطلاع داده شده، به امریکا هشدار دادکه اگر تا سوم نوامبر اسرائیل به جنگ در غزه خاتمه ندهد جنگ گسترش خواهد یافت.

خبرگزاری دولتی روسیه "تاس: نیز به نقل از "الجریده" کویت خبر را در همین ارتباط و با مضمونی مشابه منتشر کرده است.

این پیام ها درحالی رد و بدل شده که برخی محافل نظامی ایران با صبر دو هفته ای پیشنهادی امریکا موافق نیستند و فشارهائی را برای ورود مستقیم ایران به جنگ علیه اسرائیل وارد می آورند. ظاهرا در پاسخ به همین فشارها و یا در نتیجه این فشارهاست، که روز گذشته حداد عادل که در مقام و موقعیتی نیست که درجریان تصمیمات مهمی مانند جنگ باشد، اما برخی اظهار نظرهای او را نوعی ماموریت به او برای بیان آن نظر میدانند گفت:

«ورود ایران به جنگ غزه شاید تبدیل به نبرد ایران و آمریکا شود اشخاصی که خواهان ورود ایران به جنگ غزه هستند باید بدانند که شاید این، همان چیزی باشد که رژیم صهیونیستی می‌خواهد، یعنی تبدیل نبرد غزه به جنگ ایران و آمریکا. اگر این اتفاق بیفتد، آن که جان سالم به در می‌برد، رژیم صهیونیستی خواهد بود و این به نفع آرمان فلسطین نیست.»

اگر حرف های حداد عادل را مبنا قرار بدهیم، آنوقت باید پذیرفت که در بالاترین سطح نظام، آگاهی نسبت به نقشه به دام جنگ با امریکا کشیدن ایران وجود دارد. یعنی همان فشارها و پیشنهادهائی که پیش از جنگ غزه بارها نتانیاهو به بهانه فعالیت های اتمی ایران به امریکا می آورد تا مشترکا به ایران حمله کنند. حتی در جریان برخی تماس ها و مذاکرات ایران و امریکا تا پیش از حوادث غزه، اسرائیل تهدید کرده بود که اگر امریکا هم همراهی نکند، اسرائیل به تنهائی ایران را بمباران خواهد کرد، که البته میدانست که امریکا را در برابر عمل انجام شده قرار داده و امریکا نیز در کنار اسرائیل دست به بمباران ایران خواهد زد.

تا آنجا که شواهد نشان میدهد، رهبری نظام مصمم تر از گذشته، معتقد به تقویت حزب الله لبنان، شبه نظامیان عراق و بویژه ارتش یمن است و مدرن ترین موشک ها و سلاح ها را به همراه مشاوران نظامی در اختیار یمن گذاشته است. شلیک موشک دوربرُد یمن که دو هفته پیش در فاصله کمی از تاسیسات اتمی اسرائیل فرو آمد چنان هشداری بود که متعاقب آن امریکا حفاظت از این تاسیسات را مستقیما برعهده گرفت. حتی اگر دامنه جنگ گسترده هم بشود؛ نیازی به ورود مستقیم ایران به جنگ نیست و هیچ کشوری هم نمی تواند ایران را بدلیل ارسال سلاح برای لبنان و بویژه یمن که دارای یک دولت مستقر است زیر فشار قرار بدهد. این سیاستی است که تاکنون در ارتباط با جنگ اوکراین نیز ایران دنبال کرده و تسلیم فشارهای تبلیغاتی امریکا و متحدان ناتوئی آن در اروپا نشده است. تقریبا مشابه همین سیاست را جمهوری دمکراتیک کره در رابطه با جنگ اوکراین اجرا کرده و حداقل یک میلیون گلوله توپ از طریق راه آهن به روسیه رسانده است.

عکسها: تانکهای اسرائیلی که در غزه با شلیک موشک از کار افتاده اند و هنوز ارتش اسرائیل نتوانسته آنها را برای تعمیر به اسرائیل باز گرداند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: