ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۹ آبان

قدرت نظامی ایران

یک گام دیگر به جلو برداشت 
 
 

 

می توان منتقد بسیاری از سیاست های اقتصادی، اجتماعی و مذهبی جمهوری اسلامی در ۴ دهه گذشته بود. چنان که ما نیز هستیم. حتی منتقد برخی از سیاست های خارجی کلان جمهوری اسلامی در سالهای گذشته. اما این بدان معنا نمی تواند باشد که اکنون و در یکی از پیچ های تاریخی و سرنوشت ساز جهان، منکر بخش مهمی از سیاست خارجی هدایت شده توسط رهبری جمهوری اسلامی باشیم که منطبق با شرایط بغرنج کنونی جهان و در جهت منافع ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور است. سیاست راهبردی نگاه به شرق، قرار گرفتن در کنار روسیه و چین و پیوستن به پیمان شانگهای و عضویت در سازمان بریکس و حضور منطقه ای ایران از جمله نکات گرهی آن سیاست خارجی است که ما آن را منطبق با شرایط جهانی مورد اشاره می دانیم. روی دیگر این سیاست، همانا تقویت قدرت نظامی ایران است که از کریدور متکی بودن به تولیدات نظامی داخل کشور گذشته است. از آن جمله است صنعت موشکی و پهپادی و بتدریج "هواپیما سازی" ایران. در ادامه این قدرت نظامی و اتکاء به تولید تسلیحات در داخل کشور که بکلی متفاوت با سیاست های پیش ازانقلاب که در جهت وابستگی نظامی و تسلیحاتی به امریکا و غرب بود، اعتقاد داریم و بارها نیز اعلام کرده ایم که باید فعالیت اتمی ایران را نه تنها سرعت بخشید، بلکه آن را پیوند زد به قدرت نظامی کشور. شرایط و الزامات کنونی جهان، چنین حکم می کند.

این قدرت نظامی و بازدارنگی نظامی، اگر با حمایت و پشتیبانی آگاهانه ملت همراه نباشد، به آن می ماند که فردی با یک پای سالم و یک پای چوبی در یک مسابقه "دو" درکنار دوندگان دیگری که با دو پای سالم می دوند شرکت کند. بنابراین، باید فکری اساسی برای پای چوبی کرد و این فکر جز آن نیست که زیر بنای سیستم اقتصادی کشور در جهت منافع عموم مردم دگرگون شود و در حقیقت یک پالایش اساسی در مدیریت و سیستم اقتصادی ۴ دهه گذشته انجام شود. با این پالایش که شامل مبارزه واقعی با فساد، رانت خواری، تبعیض قومی و مذهبی، خاتمه خودی و غیر خودی کردن جامعه، مهار غارت و دزدی حکومتی، طرد مرتجعین مذهبی از حکومت، تن دادن به فعالیت قانونی احزاب واقعی و نهادهای مدنی و سازمان های صنفی و کنترل تجارت خارجی با رویکرد تقویت تولید داخلی و یک سلسله اقدامات در پیوند با این ها می شود. از جمله در زمینه بهداشت و آموزش و کنترل قیمت ها.

در ادامه حمایت از سیاست خارجی نظام و تقویت بنیه نظامی کشور است که نمی توان از آنچه که روز گذشته در نمایشگاه دستآوردها و توانمندی های نیروی هوافضای ایران به نمایش درآمد ابراز شادمانی و حمایت نکرد. از جمله موشک دارای قابلیت حمل کلاهک جنگی پیشرفته که آن را فتاح ۲ نام گذاشته اند و ابرفرا صوتی است. در همین نمایشگاه که رهبر جمهوری اسلامی نیز از آن بازدید کرد، موشک "غزه" نیز به نمایش در آمد که پیام مستقیمی بود به اسرائیل.

رهبر جمهوری اسلامی در پایان بازدید خود از این نمایشگاه گفت:

"نباید به سطح کنونی موفقیت‌ها راضی بود، زیرا بخش‌های مختلف نظامی و غیرنظامی در دنیا به صورت مستمر در حال حرکت و پیشرفت هستند و ما باید تلاش کنیم عقب نمانیم.

رژیم صهیونیستی به رغم بمباران‌های گسترده در غزه، تاکنون در حرکت خود ناکام بوده است زیرا از ابتدا گفتند که هدف ما نابودی حماس و مقاومت و زمین‌گیر کردن آنهاست اما با گذشت بیش از ۴۰ روز و با بکارگیری همه توان نظامی خود، هنوز نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند.

بمباران وحشیانه بیمارستان‌ها و کشتن زنان و کودکان در غزه نشانه عصبی بودن سران رژیم صهیونیستی از شکست است. ورود به بیمارستانها و یا خانه‌های مردم پیروزی نیست زیرا پیروزی به معنای شکست دادن طرف مقابل است که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته است به آن دست یابد و در آینده هم نخواهد توانست. همه دنیا اکنون با این حقیقت مواجه شده است که یک رژیم  دارای امکانات و تجهیزات مفصل و پیشرفته نظامی نتوانسته است بر طرف مقابل خود که هیچ یک از این امکانات را ندارد، غلبه کند. این نتوانستن به معنای نتوانستنِ آمریکا و کشورهای غربی هم هست .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: