ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش خبرگزاری صدا و سیما

مناقشه آذربایجان و ارمنستان

روی میز مذاکره شایگو و باقری

 
 
 

 

خبرگزاری صدا و سیما نیز همزمان با گزارش های خبرگزاری های روسیه که در همین شماره ترجمه آن را می خوانید، گزارش داد، سرلشکر محمد باقری در دیدار با وزیر دفاع روسیه بر اهمیت تحکیم روابط دو کشور تاکید کرد و افزود: براساس تصمیم رهبران دو کشور، روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و خوشبختانه این رابطه در بستر زمان ابعاد نوینی پیدا کرده است. موضع گیری‌های دو کشور ایران و روسیه نیز بیانگر همین مسئله است.

سرلشکر باقری با اشاره به تدوین سند همکاری‌های بلند مدت ایران و روسیه افزود: این سند از ابعاد نظامی و دفاعی قوی برخوردار است و می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های طولانی مدت دو کشور باشد. علیرغم توسعه‌ای که در سال‌های اخیر در روابط دو کشور ایجاد شده ، اعتقاد داریم که همچنان ظرفیت‌های استفاده نشده قابل توجهی در روابط دو کشور وجود دارد و باید با تلاش بیشتر، روابط دو کشور به سطح مطلوبی برسد.

بخش‌های نظامی ایران و روسیه به واقع جزو پیشگامان ارتقای روابط دو کشور هستند و بدون تردید برگزاری کمیسیون‌های مشترک نظامی و دفاعی میان دو کشور می‌تواند روند این مسیرِ رو به رشد را تسریع کند.

تاکنون همکاری‌های خوبی در بخش نیرو‌های دریایی دو کشور انجام شده که در این خصوص می‌توان به برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی اشاره کرد و باید این روند توسعه یابد. ایران برای حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و برطرف نمودن اختلافات میان دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان آمادگی دارد.

وزیر دفاع روسیه نیز هدف سفر خود به ایران را توسعه همکاری‌های دفاعی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور عنوان کرد و بر همکاری‌های آموزشی، تبادل دانشجو در سطوح دانشگاهی و برگزاری رزمایش‌های مشترک میان دو کشور تاکید کرد. ما نیز مانند شما برای حل و فصل مناقشات دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان آمادگی داریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: