ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش تاس و ریانووستی

اتحاد قوی و همه جانبه

میان فدراسیون روسیه و ایران

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

 خبر گزاری تاس، به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه گزارش داد، به دنبال سفر سرگیی شویگو، وزیر دفاع روسیه و هیات بلند پایه نظامی این کشور، به ایران، اعتقاد بر این است که همه شرایط برای ایجاد یک اتحادیه قوی و همه جانبه دفاعی بین فدراسیون روسیه و ایران فراهم شده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  در سفر به تهران از نمایشگاه نیروی هوا- فضای سپاه پاسداران، بازدید کرد. در این دیدار سلاح های مدرن ساخت ایران به وزیر دفاع و هیات همراه نشان داده شد. در ادامه دیدار، وزیر دفاع روسیه از نمایشگاه تسلیحات موشکی، هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین سامانه‌های پدافند هوایی ساخت ایران دیدن کرد. در این نمایشگاه همچنین سامانه های موشکی تاکتیکی و موشک های بالستیک بُرد بلند و میان بُرد به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، از پهپادهای ساخت آمریکا که در ایران به دست نیروهای نظامی این کشور ساقط شده‌ اند نیز باز دید شد.

وزیر دفاع روسیه در بدو ورود به ایران، با ژنرال محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دیدار و گفت‌ وگو کرد. مقامات نظامی درباره همکاری های دفاعی دو کشور گفتگو و مذاکره کردند. سرگئی شویگو، پس از این دیدار ها گفت که تعامل روسیه و ایران در حال رسیدن به سطح جدید و عالی تری است.

به گفته شویگو، مسکو و تهران به رغم مخالفت ایالات متحده و متحدان غربی آن، فعالیت های برنامه ریزی شده و آینده‌ نگر دارند. همچنین وزارت دفاع روسیه برای اقدامات مشترک بیشتر در زمینه تقویت ثبات و امنیت در خاورمیانه ابراز آمادگی کرد و گفت: پویایی بالای نشست ها مؤید عزم دو کشور برای تقویت بیشتر مشارکت استراتژیک در بخش دفاعی و همکاری های نظامی است.

شویگو متذکر شد که روابط ایران و روسیه در بخش دفاعی به صورت پویا و مثبت در حال توسعه است. باید توجه داشت که اخیراً جلسات بیشتری در بالاترین سطوح سیاسی و هم در سطح رهبری بخش ها نظامی دو کشور به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به گفته وی، مسکو و ایران دیدگاه مشترکی درباره ایجاد نظم جهانی دارند که بر اساس برابری همه شرکت کنندگان در عرصه حقوقی بین المللی باشد.
***
در همین رابطه خبر گزاری ریانووستی نیز گزارش داد، که محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در دیدار با سرگئی شویگو گفت، شرایط در جهان به گونه ای است که ایران و فدراسیون روسیه از یک وضعیت بی نظیر برای ایجاد یک اتحاد پا بر جا برخورداد هستند.

به گفته این فرمانده ارتش، حوادث جهان به گونه ای پیش رفته است که اطمینان دارم همکاری ما منجر به صلح و ثبات در عرصه بین المللی خواهد شد. در یک دهه گذشته، روابط بین فدراسیون روسیه و ایران در زمینه دفاعی و امنیتی توسعه بی‌سابقه‌ ای داشته است.

آشتیانی افزود: سفر شما و امضای یاد داشت تفاهم آغاز دوره کاملا جدید و اساساً نوینی در روابط دوجانبه ماست. او گفت که حمایت رهبران هر دو کشور موجب تضمین امنیت و ثبات در منطقه است. آشتیانی خطاب به شویگو گفت: نقش شخصی شما در روابط دوجانبه ما به‌ درستی تأثیر گذار بوده است.

اکنون ما شاهد تغییرات قابل توجهی در نظم جهانی هستیم. بسیاری از کشورها در نهایت به فکر سازمان دادن یک جهان چند قطبی هستند، این کشورها به طور مستقل دست به اقدام زده اند و با خوشحالی می خواهم یاد آور شوم که برخی از کشورهای اروپایی نیز در میان آنها مشاهده می شوند.

آشتیانی با بیان اینکه نشست‌های سازمان همکاری شانگهای و بریکس نشان می‌دهد که بسیاری از کشورها در حال تغییر جهت گیری به سمت جهان چند قطبی هستند، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته، روسیه و ایران به طور قابل توجهی دامنه همکاری‌های خود را گسترش داده‌ اند. به ویژه در مسائل منطقه ای، یعنی مبارزه مشترک با تروریسم و افراط گرایی.

 

https://www.rline.tv/news/2023-09-21-shoygu-posmotrel-v-tegerane-bespilotniki-i-iranskogo-proizvodstva-vzaimodeystvie-rossii-i-irana-vykh/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: