ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اعلام آمادگی چین و سوریه

برای روابط استراتژیک

 
 
 

 

 

دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه از چین و ملاقات و مذاکراتش با رئیس جمهور چین، با انتشار بیانه ای پایان یافت. در این بیانیه به وضعیت بلاتکلیف بین‌المللی و بی ثباتی آن تاکید شد و این که چین مایل به همکاری قاطع با سوریه و توسعه همکاری‌های دو جانبه و حمایت مشترک از عدالت بین‌المللی است".

بشار اسد در دیدار با رئیس جمهور چین خاطرنشان کرد که کشورش از ابتکارات جهانی جمهوری خلق چین با هدف تقویت صلح، ثبات و تضمین توسعه پایدار برای همه جهان حمایت می کند. سوریه مصمم به توسعه همکاری های گسترده با چین در همه زمینه ها است. ما از رابطه استراتژیک سوریه  و چین استقبال می کنیم.

اسد از رهبری چین بدلیل اعلام حمایت آن کشور از سوریه، درک موقعیت دشوار اقتصادی ناشی از ویرانی های پس از جنگ و تحریم های غرب تشکر کرد. او گفت که  دیدارش از چین در زمانی انجام شد که دوره ای تاریخی برای جهان برای ایجاد نظم چند قطبی در جهان است. نظم نوینی که  ثبات را به جهان باز می گرداند. ما با امید فراوان، به نقش سازنده چین در عرصه بین المللی نگاه می کنیم و هرگونه تلاش برای تضعیف این نقش از طریق مداخله در امور داخلی جمهوری خلق چین و ایجاد تنش در دریای چین جنوبی یا در جنوب شرق آسیا را محکوم می کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: