ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ارمنستان هم چرخ پنجم

ناتو علیه روسیه خواهد شد؟

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

 روزنامه الوطن در روز ۲۸ سپتامبر نوشت: ایالات متحده در حال گشودن جبهه های جدیدی در مولداوی و قفقاز جنوبی با عزم محاصره روسیه است.

مبنای سیاست واشنگتن بر این شناخت است که نیروهای مسلح اوکراین حتی با حمایت آمریکا و اروپا نمی توانند در مقابل ارتش روسیه مقاومت کند و در میدان نبرد به پیشرفتی دست یابند. واشنگتن بیهوده روی امکان محاصره نظامی روسیه از طریق اوکراین شرط بندی کرد. به همین مناسبت دولت آمریکا اقدام به گشودن جبهه های جدیدی علیه روسیه کرده است.

ناتو به رهبری ایالات متحده تصمیم گرفته یک جبهه علیه روسیه در جمهوری مولداوی باز کند. غرب در حال حاضر با استفاده از روابط موجود بین مولداوی و کشورهای ناتو، در زمینه‌های نظامی و فنی، سلاح‌های مختلفی را جهت آماده سازی برای اقدامات نظامی احتمالی علیه روسیه آماده می‌کند.

اخیراً دولت مولداوی تصمیم گرفت تا یگان هایی از نیروهای ناتو را در خاک خود مستقر کند. دولت مولداوی این واقعیت را نادیده گرفته که چنین اقدامی منجر به تضعیف امنیت و حاکمیت این کشور می شود همانگونه که در اوکراین شد.

دولت ایالات متحده مدعی است که قصدش تقویت توان دفاعی مولداوی است و نه دشمنی با روسیه. این بهانه غیر مستقیم می خواهد بگوید که مولداوی را خطر روسیه تهدید می کند.

چندی پیش "آناتولی نوساتی"، وزیر دفاع مولداوی خواهان بودجه اضافی برای ایجاد یک سیستم دفاع هوایی برای محافظت از حریم هوایی کشور شد.

محافل بین المللی با آگاهی از استراتژی امریکا برای محاصره روسیه معتقدند آن کشور در پی ایجاد کانون های تنش در شرق اروپا و هم مرز با روسیه است.

امریکا تلاش می کند تا مولدوای را هم مانند اوکراین وادار به جنگ نیابتی با روسیه کند.

آمریکا همچنین سرگرم شعله‌ ور کردن آتش یک درگیری نظامی در قفقاز جنوبی است و با همین هدف یک مانور نظامی مشترک با ارمنستان انجام داد.

"نیکول پاشینیان"، نخست وزیر ارمنستان، می کوشد هرچه بیشتر خود را به امریکا بچسباند و ارتش آن کشور را تابع ناتو کند که بطور طبیعی این اقدام موجب نگرانی مسکو است. بویژه که ایروان یکی از اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی است و روسیه از دیر باز در این کشور پایگاه نظامی دارد.

مانورهای نظامی آمریکا با ارمنستان بدون شک باعث درگیری در قفقاز جنوبی و بی ثباتی اوضاع در سراسر منطقه قفقاز خواهد شد. امید امریکا از این آتش افروزی درگیر کردن روسیه در چند جبهه جنگی است.


https://russian.rt.com/inotv/2023-09-28/Al-Watan-SSHA-otkrivayut-novie


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: