ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مهاجرین غیر قانونی اخراج می شوند

۵.۱ میلیون شیعه در میان

۵ تا ۶ میلیون مهاجر افغانستان 
 
 
 
 

 

بدنبال انتقادهای رو به افزایش رسانه های ایران از افزایش شمار مهاجرین افغانستان و برپائی بنگاههای حمل و نقل مهاجرین در شهرهای مرزی ایران برای انتقال مهاجرین افغانستان به نقاط مرکزی ایران، که موجب تصمیم ایران به بازگرداندن بخشی از آنها به کشورشان شده مولوی عبدالرحمان راشد، یکی از وزرای کابینه طالبان بی آن که نام ایران را ببرد از همسایگانی که مهاجرین افغانستان را اخراج می کنند انتقاد کرد. ظاهراً منظور او پاکستان و ایران بود. او گفت: طالبان به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که مهاجرین افغانستان را اذیت کنند.

این درحالی است که اذیت کننده اصلی مردم افغانستان، طالبان است نه کشورهای که مردم افغانستان به آنها مهاجرت می کنند.

در ایران وزیر کشور روز گذشته اعلام کرد: ۵ میلیون مهاجر افغانی داریم که ساماندهی آنها در دست اقدام است. مهاجرین غیر قانونی باید به کشور خود بازگردانده شوند.

روز گذشته، روزنامه "ایران" که آن را روزنامه هر دولتی میدانند که بر سر کار می آید نوشت:

روزنامه دولت: فقط ۱۰ درصد از ۵ میلیون افغانستانی مقیم ایران غیرمجازند. اگر آنها می خواستند کار ضد امنیتی بکنند در اغتشاشات پارسال حضور می یافتند!

سال گذشته اغتشاشات گسترده‌ای در کشور رخ داد و اگر مهاجران افغانستانی می‌خواستند به کار ضد امنیتی در داخل کشور دست بزنند و اوضاع کشور ما را به هم بریزند، بهترین فرصت بود. آنها بصورت عمده وارد این اغتشاش نشدند.

این درحالی است که ما درباره ۵ یا ۶ میلیون تبعه افغانستانی صحبت می‌کنیم که اگر وارد اغتشاشات می‌شدند، جنگ داخلی صورت می‌گرفت.

از ۵ یا ۶ میلیون افغانستانی تنها ۱۰ درصد ورود غیرمجاز به کشور دارند و باقی ویزا گرفته‌اند. این در حالی است که یک و نیم میلیون نفر از این جمعیت شیعه هستند و ۳۵ درصد با خانواده به ایران مهاجرت کرده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  اول اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: