ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نشست سه جانبه وزرای خارجه

اندونزی با ۳۰۰ میلیون جمعیت

متحد چین و روسیه خواهد شد؟

 
 
 

 

 

وزرای خارجه چین، روسیه و اندونزی یک نشست سه جانبه در پایتخت اندونزی (جاکارتا) برگزار کردند. هنوز نتیجه این نشست نه بصورت بیانیه پایانی نشست و نه در حد مصاحبه های معمول پس از اینگونه نشست ها منتشر نشده است، اما کاملا قابل تشخیص است که این نشست با هدف نوعی اتحاد اقتصادی و سیاسی که می تواند شامل نظامی هم بشود تشکیل شده است. شاید نوعی پاسخ به امریکا که همراه با ژاپن، کره جنوبی یک اتحاد نظامی تشکیل داده و در اقیانوس هند نیز به همراه استرالیا، انگلستان و ژاپن یک ناتوی منطقه ای علیه چین تشکیل داده و حتی بصورت مشترک با انگلستان زیر دریائی اتمی در اختیار استرالیا قرار داده اند.

بسیار جلوتر از جنگ اوکراین، امریکا و انگلستان قرار داد ۱۷ میلیارد دلاری استرالیا با فرانسه را برای خرید زیر دریائی بهم زدند و خود سکان فروش زیر دریائی به استرالیا را در اختیار گرفتند. فرانسه مدت کوتاهی اعتراض کرده و بالا و پائین پرید اما خیلی زود متوجه شد که این اعتراض ها بی نتیجه است و امریکا و ناتو در تدارک برنامه نظامی دیگری هستند که اگر فرانسه سر به زیر باشد، او را هم شریک خواهند کرد. تقرییا یکسال و نیم بعد از این مسائل، واحدهای نظامی روسیه وارد اوکراین شد تا شرق روس نشین اوکراین را از چنگال نازی های اوکرائین نجات بدهد و مانع پیوستن اوکراین به ناتو و استقرار موشک های اتمی امریکا در مرزهای اوکراین و روسیه شود.

اندونزی بزرگ ترین کشور اسلامی که نزدیک به ۳۰۰ میلیون جمعیت دارد و چهارمین کشور پرجمعیت جهان و پانزدهمین کشور پهناور جهان است.

ظاهرا نشست سه جانبه وزرای خارجه چین، روسیه و اندونزی اگر به نتایج جدی رسیده باشد، بزودی دیدار سه جانبه رهبران این سه کشور برای امضای قرار دادها تشکیل خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: