ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با شعار علیه دخالت در جنگ اوکراین

بزرگترین تظاهرات علیه

دولت لهستان در "ورشو"

 
 
 

 

روز گذشته بزرگترین تظاهرات علیه دخالت لهستان در جنگ اوکراین و بسته شدن مرزهای میان لهستان و جمهوری بلاروس در پایتخت لهستان "ورشو" برگزار شد. خبرگزاری "ریانووستی" این تظاهرات را بعنوان "مارش ضد سیاست دولت لهستان" منتشر کرد و نوشت که برای شرکت در این مارش، مردم از سراسر لهستان خود را به پایتخت رساندند. با توجه به اینکه بزودی انتخابات در لهستان برگزار می شود، این مارش بزرگ از هم اکنون نتیجه آن انتخابات را تعیین کرد و دولت کنونی لهستان شکست و برکناری خود را در این تظاهرات دید.

دولت لهستان نه تنها نقش پل ناتو برای رساندن کمک های تسلیحاتی به ارتش اوکراین را برعهده داشته، بلکه حزب حاکم آن که خود ریشه های نازیستی دارد، عملا و به نیابت از ناتو در کنار ارتش اوکراین قرار دارد.

تظاهرات اعتراضی روز گذشته را حزب "دهقانان لهستان" با عنوان "پلاتفرم شهروندان" سازمان داده بود. انتخابات پارلمانی لهستان قرار است روز ۱۵ اکتبر برگزار شود که نتیجه نظرسنجی ها نشان میدهد

حزب حاکم "قانون و عدالت" بازنده آن خواهد بود.

نخست‌وزیر سابق لهستان، که اکنون رهبری اپوزیسیون دولت حاکم را برعهده دارد از تمامی مخالفان دولت و حزب حاکم بنام "قانون و عدالت" خواسته بود تا به این تظاهرات که آن را "راهپیمایی یک میلیون قلب" نامیده بود شرکت کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: