ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سفر هیات پارلمانی کوبا به مسکو

و دیدار با رهبری حزب کمونیست روسیه

مترجم نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

طی روزهای گذشته یک هیات پارلمانی از جمهوری سوسیالیستی کوبا به سر پرستی «استبان لازو هرناندز» رئیس مجلس ملی خلق و شورای دولتی این کشور، وارد روسیه شد و با مقامات پارلمانی و دولتی روسیه مذاکره کرد. طی این دیدارها، روز ۲ اکتبر در مسکو، گنادی زیوگانوف، رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه، و رئیس فراکسیون حزب کمونیست در دومای دولتی با هیئت پارلمانی کوبا، دیدار کردند.
این نشست در دومای دولتی برگزار شد و از طرف روسیه معاون کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه نوویکوف، و تعدادی دیگر از رهبران حزب کمونیست روسیه و عضو پارلمان این کشور حضور داشتند.
لازو هرنادز، رئیس هیئت پارلمانی کوبا، از رهبری حزب کمونیست فدراسیون روسیه برای کمک‌های بی شائبه در چارچوب همکاری های بین حزبی و بین المللی بین روسیه و کوبا تشکر کرد. وی همچنین در مورد وضعیت سخت اقتصادی کوبا ناشی از تحریم های اقتصادی کشور های غربی به رهبری امریکا صحبت کرد.

گنادی زیوگانف، در سخنان خود از مردم کوبا که برای چندین دهه با موفقیت در برابر امپریالیسم بین المللی مقاومت کرده و سوسیالیسم را بنا نهاده اند، ابراز تحسین کرد. رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه به رئیس هیئت پارلمانی کوبا اطمینان داد که رهبری حزب در نظر دارد روابط دوستانه بین احزاب را هر چه بیشتر تقویت و توسعه دهد و همچنین به تقویت و توسعه اقتصادی و بین المللی کمک کند.

 زیوگانوف تأکید کرد، روابط فرهنگی روسیه و کوبا به ویژه، در چارچوب همکاری های اقتصادی دوجانبه بین المللی در سازماندهی عرضه فرآورده های نفتی، گندم و کودهای معدنی- کشاورزی به کوبا قول کمک‌های هر چه بیشتری داد.

سفر کاری هیئت کوبایی به مسکو، همزمان با برگزاری اولین کنفرانس بین المللی پارلمانی «روسیه – آمریکای لاتین» در مسکو است. رهبر حزب کمونیست روسیه، در دیدار با لازو هرناندز، خاطرنشان کرد که این کنفرانس بین المللی به ابتکار حزب کمونیست فدراسیون روسیه برگزار می شود. کمونیست های روسی و کوبایی ارزیابی مثبتی از اثربخشی این رویداد با اهمیت ارائه کردند.

 

https://www.rline.tv/news/2023-10-03-gennadiy-zyuganov-vstretilsya-s-parlamentskoy-delegatsiey-respubliki-kuby-vo-glave-s-laso-ernandesom/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۴ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: