ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نتیجه پافشاری حکومت بر حجاب اجباری

وحشت از تکرار ماجرای

"مهسا"، این بار با "آرمیتا"

 
 
 

 

بیهوشی و وارد آمدن ضربه سر به دختر ۱۵ ساله ای بنام "آرمینا گراوند" در یکی از ایستگاههای مترو تهران در سه روز گذشته به مهم ترین سوژه تبلیغات تحریک آمیز تلویزیون های سه قلوی لندن تبدیل شده به این امید که ماجرا تبدیل به یک تظاهرات خیابانی دیگر بشود. این دختر در یکی از بیمارستان های تهران در حال "کُما" بسر می برد و تلاش برای نجات او ادامه دارد. آنگونه که بصورت غیررسمی گفته شده، این دختر را هنگام ورود به قطا یکی از زنان "عفافبان" که در قطار بوده، بدلیل نداشتن حجاب هُل داده و او زمین خورده است.

چقدر از آنچه حکومت در این باره واقعیت دارد و یا پوشش لحظه به لحظه ماجرا توسط رسانه های یاد شده چقدر توان به خیابان کشاندن مردم را دارد، مسائلی است که در آینده معلوم خواهد شد.

این که سرنوشت این دختر ۱۵ ساله نیز چه خواهد شد و نقش آن عفافبان در وقوع حادثه چقدر بوده یک بحث است و بحث دیگر ماجرا حجاب اجباری است که حکومت همچنان خیال تحمیل آن به زنان ایران را دارد. حکومت که در اواخر سال گذشته تن به برخی عقب نشینی ها در این زمینه داده بود، بار دیگر خیال بازگشت به دوران گشت ارشاد را دارد. حکومتیان مدعی اند که تنها ۱۰ درصد زنان ایران حاضر به قبول حجاب اجباری نیستند. اگر این آمار درست باشد، آنگاه باید پرسید که این همه جنجال در مجلس و تهیه قانون حجاب و تغییر نام گشت ارشاد به "عفافبان" و تکرار یک روش شکست خورده با حوادث ناگواری که پیش آورده، برای ۱۰ درصد زنان چه ضرورتی دارد؟ و به این ماجرا چرا خاتمه نمیدهید؟ بجای این همه بسیج انتظامی و کنترل امنیتی ناشی از نگرانی تکرار تظاهرات اعتراضی سال گذشته، تدبیر به خرج داده و این ۱۰ درصد را به امان خودشان رها کنید و زمینه سازی رویاروئی مردم با یکدیگر و سوژه سازی برای تلویزیون های خارج از کشور را فراهم نکنید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: