ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اجلاس هیات های پارلمانی

آمریکای لاتین و روسیه

ساویتسکایا راسیا- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

بنا به دعوت مجلس دومای روسیه، هیات های پارلمانی آمریکای لاتین با موضوع «همکاری به نفع یک جهان عادلانه برای همه» آواخر ماه سپتامبر و آغاز ماه اکتبر وارد مسکو شدند. جلسات بین المجالس آمریکای لاتین و روسیه روز 2 اکتبر کار خود را در مجلس فدرال روسیه در مسکو آغاز کرد که به مدت چهار روز ادامه داشت. نمایندگان بیش از نیمی از کشورهای آمریکای لاتین در آن شرکت کردند.

در کنفرانس پارلمانی روسیه و آمریکای لاتین، بیش از ۲۰۰ شرکت کننده از نمایندگان پارلمان  آمریکای لاتین و کارائیب، نمایندگان جامعه کارشناسان، شخصیت های عمومی و دیپلمات ها شرکت داشتند.

در این اجلاسیه، کریستین لامسا، تحلیلگر بین المللی آرژانتینی گفت: اولین کنفرانس پارلمانی روسیه و آمریکای لاتین برای تقویت روابط بین کشورها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اهمیت تقویت روابط بین این مناطق و روسیه، که در طول تاریخ همواره از حمایت فدا کارانه اتحاد شوروی و در شرایط کنونی از کمک روسیه برخوردار می باشد قابل توجه است.

در بخشی از کار این کنفرانس، نمایندگانی از مجلس ملی ونزوئلا، مجلس ملی قدرت مردمی جمهوری کوبا و اتاق نمایندگان کنگره ملی جمهوری شیلی اظهار داشتند:

 ما در صدد هستیم تا از این فرصت جهت جلوگیری از محکومیت روسیه توسط کشورهای غربی در ارتباط با بحران اوکراین استفاده کنیم. ما تأکید می کنیم که اجازه نخواهیم داد از فضاهای ژئوپلیتیکی به گونه ای استفاده شود که مانع دستیابی به اهداف صادقانه شود. آمریکای لاتین به صراحت اعلام کرده است که اجازه هیچ گونه محکومیتی را در سازمان هایی که کشورهای ما در آن شرکت می کنند، علیه روسیه نخواهند داد.

دیدارهای دوجانبه رهبران پارلمان های کشورهای آمریکای لاتین از برنامه های این کنفرانس بود.

کنفرانس شامل میز گردهایی بود که در آن همکاری های اقتصادی برابر و سودمند و نقش پارلمان ها مورد بحث قرار گرفت. توسعه روابط بشردوستانه بین روسیه و آمریکای لاتین و مشارکت پارلمانها، جهان چند قطبی و نقش دیپلماسی پارلمانی و همچنین امنیت برای عموم و موضع پارلمان ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


"
الکساندر شچتینین"، مدیر بخش آمریکای لاتین وزارت خارجه روسیه، به نوبه خود گفت: وظیفه مسکو  برقراری روابط دوستانه با همه کشورهای آمریکای لاتین است. در عین حال بر قراری یک رژیم بدون ویزا در دستور کار است که کار روی این موضوع در حال انجام می باشد. در ضمن یکی دیگر از اهداف ما ایجاد شرایطی است که رفت و آمد بین شهروندان آمریکای لاتین با مردم فدراسین روسیه بدون ویزا باشد که تصویب این موضوع  در حال انجام است.

 یادآوری می شود، در خلال نشست های پارلمانی روسیه و آمریکای لاتین، جلسات جداگانه ای بین رهبران حزب کمونیست روسیه و احزاب کمونیست و چپ آمریکای لاتین، همینطور با نمایندگان پارلمان کشورهای آمریکای لاتین برگزار شد.

 

https://sovross.ru/2023/09/29/rossiya-latinskaya-amerika/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: