ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بمباران غزه می تواند

اسرائیل را وارد جنگ منطقه ای کند

راشا تودی-  ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

بر اساس گزارش نشریه آمریکایی بلومبرگ، که توسط InoTV  منعکس شده، با توجه به حمله اخیر حماس، درگیری اسرائیل و فلسطین امکان دارد به یک جنگ تمام عیار در چند جبهه تبدیل شود. اکنون اورشلیم از نظر اقتصادی و دیپلماتیک در موقعیت بسیار آسیب پذیری قرار دارد. این نشریه آمریکایی می‌ نویسد، تحلیلگران مدت‌ها پیش هشدار داده‌ بودند که مخالفان اورشلیم می‌توانند از ضعف آن سوء استفاده کنند.
این نشریه ادامه می دهد، حمله ناگهانی حماس از نوار غزه اسرائیل را حیرت زده کرد. بسیار محتمل است که اکنون پاسخ نظامی اورشلیم به یک درگیری بزرگتر، که پیامدهای آن کشورهای خارج از خاورمیانه را تحت تأثیر قرار خواهد داد، تبدیل شود.

بلومبرگ می نویسد، حمله به اسرائیل در لحظه‌ای اتفاق افتد که این کشور با ضعف بزرگ دیپلماتیک و اقتصادی گرفتار می باشد. شیکل (واحد پول)اسرائیل، اخیرا در برابر دلار آمریکا 9 درصد کاهش یافته است. سرمایه گذاری در بخش فناوری اسرائیل نیز کاهش یافته است.

این کشور در حال حاضر در تلاش سه جانبه با آمریکا و عربستان سعودی برای انعقاد توافقی برای ارائه تضمین های امنیتی به ریاض است. به عنوان بخشی از این توافق، اسرائیل همچنین باید امتیازات ارضی در کرانه باختری بدهد و راه را برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی هموار کند.

اگر اسرائیل عملیات نظامی خود را در منطقه گسترش دهد، این توافق به خطر خواهد افتاد. همچنین دخالت احتمالی ایران در حمایت از حماس می تواند منجر به شکست مذاکرات شود. اسرائیلی ها همچنین در حال مذاکره با ترکیه و دیگر کشورها در باره انتقال گاز به اروپا و همینطور باز کردن کریدورهای تجاری به کشورهای آسیایی هستند.

به گفته کارشناسان، درگیری کنونی می تواند به جنگ در چند جبهه برای اورشلیم تبدیل شود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیش از این اعلام کرده بود که حکومت نظامی در این کشور برقرار می شود، اما خود او به دلیل افشای حمله حماس توسط اطلاعات اسرائیل تحت فشار قرار گرفته است. این حمله بدترین شکست دفاعی اسرائیل در ۵۰ سال اخیر بوده است.

https://russian.rt.com/inotv/2023-10-07/Bloomberg-konflikt-s-Palestinoj-mozhet


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: