ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۷ مهر

موقعیت اسرائیل و حماس

در صورت قبول آتش بس 
 
 

 

 

در مسکو اعلام شد که دبیرکل اتحادیه عرب، بزودی راهی روسیه می شود تا درباره رویدادهای منطقه با مقامات روسیه رایزنی و مذاکره کند. مسکو، تاکنون بسیار دیپلماتیک با حمله حماس به داخل خاک اسرائیل برخورد کرده و تنها خواهان آتش بس شده است. آتش بس یعنی هر دو طرف در منطقه ای که هستند جنگ را متوقف کرده و وارد گفتگوی مستقیم و یا با میانجی شوند. اگر چنین پیشنهادی عملی شود، حماس در شرایطی آتش بس را قبول خواهد کرد که بخش مهمی از سرزمین های اشغالی را از اسرائیل پس گرفته و در آن استقرار یافته و در حال تحکیم موقعیت خود است. بویژه اکنون که صدها اسیر جنگی، از جمله نظامیان و حتی ژنرال های اسرائیلی را در اختیار دارد و به تجهیزات نظامی سنگین در پادگان های تصرف شده اسرائیل نیز دست یافته است. هنوز آمار دقیق و رسمی از شمار تلفات اسرائیلی ها منتشر نشده اما رقم آن بالای یک هزار کشته و زخمی اعلام شده است. شماره قربانیان حمله هوائی اسرائیل به غزه نیز بالای ۲۵۰ نفر اعلام شده است.

اسرائیل استراتژی ورود زمینی به مناطق فلسطینی را ندارد، زیرا میداند که در جنگ زمینی هم متحمل تلفات خواهد شد و هم احتمال اینکه سلاح های سنگین آن در میدان جنگ بدست فلسطینی ها بیفتد زیاد است.

حماس و جهاد اسلامی و بی شک حزب الله لبنان، علاوه بر سلاح هائی که از ایران دریافت کرده، کارگاه های زیرزمینی ساخت موشک و پهپادی که احداث کرده اند، در جریان جنگ اوکراین نیز موفق شده اند از شبکه قاچاق اوکراینی، تسلیحات مهمی را بدست بیآورند که ناتو و بویژه امریکا و آلمان و فرانسه و انگلستان در اختیار اوکراین قرار داده بودند و اکنون در بازار سیاه فروخته می شود.

فعلا اسرائیل به همان تاکتیک همیشگی بمباران هوائی بسنده کرده که ممکن است این بمباران ها شامل جنوب لبنان نیز بشود زیرا از این منطقه نیز، روز گذشته موشک باران "تل آویو" بعنوان مقابله با بمباران غزه آغاز شد. فیلم های منتشر شده نشان دهنده فرو این موشک ها در نقاط مرکزی شهر تل آویو است.

کانال سیزدهم تلویزیون اسرائیل آمار کشته شدگان اسرائیلی اعم از شهرک نشین و نظامی را تا ۶۰۰ نفر تخمین زده است، که در میان آنها فرمانده تیپ پیاده نظام ارتش اسرائیل نیز به چشم می خورد. در میان اسرای نظامی نیز فرمانده تیپ اسرائیل مستقر در حماس که درعین حال مسئول عملیات پنهان در ایران نیز بوده و با واحدهای اسرائیلی در جمهوری آذربایجان همآهنگی می کرده نیز قرار دارد. این فرمانده در اتاق خوابش دستگیر شد و فورا به غزه انتقال یافت و طبیعی است که فورا از غزه نیز به منطقه ای منتقل شده باشد که مشتاق کسب اطلاعات از او هستند. روز گذشته فیسبوک این عکس و عکس فرار مردم اسرائیل که در فیسبوک پیک نت منتشر کرده بودیم را حذف و به ما اخطار کرد که در صورت ادامه انتشار این نوع عکسها پیک نت را توقیف خواهد کرد. این درحالی است که این عکسها در فضای مجازی منتشر شده بود و ما تنها نقش بازانتشار آن را داشتیم.

از میان کشته شدگان نظامی اسرائیل، ارتش این کشور کشته شدن یکی از  ژنرال های خود را اعلام کرد. او فرمانده یک پادگان نظامی اسرائیلی بود که بدست حماس سقوط کرد. شتاب مردم برای خروج از اسرائیل از طریق فروگاه ها، بویژه فرودگاه مرکزی "بن گوریون" روز گذشته نیز ادامه یافت. این شتاب به گونه ایست که می توان آن را "فرار" ارزیابی کرد. ضمنا وزیر خارجه امریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که شماری امریکائی نیز در جریان حمله حماس به اسرائیل کشته شده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: