ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یا باید می مردند و یا خودکشی می کردند

مردم غزه هیچ چاره ای

جز حمله به اسرائیل نداشتند

 
 
 
 
 

 آیا اسرائیل برای حماس راه حل دیگری جز حمله ای مسلحانه که یک نوع خود مرگی و یا خودکشی بود، باقی گذاشته بود. پس از حملات اخیر اسرائیل اعلام کرده که آب و برق غزه را قطع می کند. این اقدام مدتهاست علیه مردم غزه از سوی اسرائیل اعمال می شود. فشارها به مردم غزه برای آن صورت می گیرد که آنها یا کشته شوند و یا غزه را ترک کنند تا اسرائیل این بخش غزه را هم تصاحب کرده و در آنها برای یهودیان و بویژه خانواده نظامیان اسرائیل شهرک سازی کند. این مسائل در رسانه ها منتشر نمیشد و هنوز هم نمی شود. خشم و نفرتی که افراد حماس هنگام رسیدن به آنسوی دیوار پادگانهای نظامی اسرائیل از خود نشان دادند حال رفتار کینه جویانه و نسل کشی اسرائیل در غزه بود. برای نمونه بخوانید بخشی از مقاله روزنامه یونگه ولت چاپ آلمان را که مستند به گزارش سازمان ملل است. یونگه ولت می نویسد:

«سازمان ملل متحد می گوید، حملات اسرائیل به نوار غزه بین سال های 2008 تا 2023 بیش از 6407 کشته باقی گذشته است. در خارج از مرز های اسرائیل نیز 560 تن کشته و 308 تن زخمی شده اند.
از زمان تشکیل دولت به رهبری نتانیاهو، شهرک نشینان اسرائیلی رادیکال تر شده اند و تحت حمایت نظامیان اسرائیلی به طور مرتب به روستاهای فلسطینی در کرانه باختری حمله می کنند.
این شهرک نشینان ادعای مالکیت منازل اعراب فلسطینی غزه را دارند. این یهودیان از توهین و آزار فلسطینی ها حمایت می کنند. بطور مثال اخیرا سربازان اسرائیلی وارد روستای فلسطینی "جابد" شدند و به فلسطینیان حمله کردند و در خیابانها گاز اشک آور شلیک کردند.
هر روز خانه های فلسطینی ها توسط نیروهای اسرائیلی تخریب می شوند، باغ های زیتون با بولدوزر تخریب می شوند وچاه های آب مناطق فلسطینی نشین با ریختن سیمان مسدود می شود. هدف نسل کشی، فراری دادن و اخراج فلسطینی هاست که به طور فزاینده ای از سرپناه، معیشت و دارایی های خود محروم می شوند.
زندگی در نوار غزه، به طور کامل توسط اسرائیل از طریق زمین، دریا، هوا و حتی زیرزمینی در محاصره است. زندگی عملا غیرقابل تحمل است. نادیده گرفتن این وضعیت غیرقابل تحمل توسط رسانه ها عملی غیر انسانی است. بیش از 97 درصد از آب در نوار ساحلی محصور شده، عملا آب برای مصرف انسان مناسب نیست. برق فقط برای دو تا چهار ساعت در روز در دسترس است. حتی میانگین مصرف روزانه غذا توسط اسرائیل برای فلسطینی ها به 2279 کالری در سرانه محدود شده است.
اخیرا حتی ژنرال های سابق و ماموران موساد اعتراف کرده اند که اقدامات آنها در فلسطین جنایت جنگی است.
تشکیلات خودگردان فلسطینی بدلایل متعددی به طور فزاینده ای حمایت مردمی را از دست داده است. شبه نظامیان ساف که قبلا منحل شده بودند، دوباره در تشکیلات نظامی تازه تشکیل شده همراه با جهاد اسلامی فلسطین در شهرهایی مانند نابلس و جنین اسلحه به دست می گیرند. به نظر می رسد غزه فراموش شده است. اکنون حماس از این وضعیت برای حمله استفاده کرد.»
https://www.jungewelt.de/artikel/460610.israel-pal%C3%A4stina-neuer-krieg-in-nahost.html
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: