ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بایدن مدعی شد که فریب اخبار جعلی را خورده!

خبر سازی های روزهای اخیر

از پرده بیرون می افتد 
 
 

 

 

خبرهای جدی، همیشه پشت شعارها و خبرهای جنجالی پنهان است. از جمله این خبر از قول "اهود باراک" نخست وزیر اسبق اسرائیل درباره گسترش جنگ در غزه که نشاندهنده شکاف در صفوف رهبران اسرائیل و خواه نا خواه رسوخ این شکاف در ارتش اسرائیل است. او گفته است: "اسرائیل هیچ منفعتی در ادامه و گسترش جنگ غزه ندارد. در هر کجای دنیا بود، نخست وزیر به خاطر آنچه اتفاق افتاده، استعفا می‌داد."

ضمنا وزیر خارجه عربستان در دیدار با وزیر خارجه امریکا که از اسرائیل بازگشته، حاضر به تائید سیاست امریکا در برابر جنگ غزه نشده و  خواستار آتش‌بس در غزه و حل بحران انسانی در این منطقه شد.

وزیر خارج امریکا  با لکنت زبان در پاسخ، نظر نتانیاهو را تکرار کرد و گفت: "ما بدنبال ایجاد مناطق امن و گذرگاه‌های انسانی در غزه هستیم." او نگفت که چرا بدنبال امنیت غزه نیستید و بدنبال بیرون کردن مردم از غزه زیر شعار امنیت هستید؟

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله نیز گفت است:

ما نگران رزمناوهای امریکا نیستیم و اظهارات شما ما را مرعوب نمی کند. اسرائیل نقشه ای برای از بین بردن حماس طراحی کرده است و من به آنها می گویم که شما با این سیاست هر کودک فلسطینی و مسلمانی را بسیج می کنید تا روزی با شما بجنگد.

حزب‌الله وظایف خود را کاملاً می‌داند و کاملاً آماده است و لحظه به لحظه حوادث را پیگیری می‌کند.

 

گالانت: این یک جنگ برای موجودیت اسرائیل به عنوان یک کشور است. جنگ جاری علیه موجودیت اسرائیل و آزادی و ارزش های مشترک است. من با همتای آمریکایی خود بر سر یک سری اقدامات و عملیات های استراتژیک به توافق رسیدم. جنگ طولانی و دشوار خواهد بود و بهایی خواهد داشت، اما ما پیروز خواهیم شد. ضربه بسیار شدیدی خوردیم و بررسی خواهیم کرد و عبرت خواهیم گرفت، اکنون زمان جنگ است. حمایتی که از ایالات متحده دریافت می کنیم آزادی ما را برای حرکت و ارتقای توانایی هایمان تضمین می کند.

از سوی دیگرروزنامه واشنگتن پست به نقل از کاخ سفید اعلام کرد که بایدن اظهارات خود در مورد مشاهده تصاویری فجیع در جریان حمله حماس به اراضی اشغالی را پس گرفت زیرا نه بایدن و نه هیچ مسئول دیگری چنین تصاویری را ندیده و صحت گزارش‌ها در مورد سر بریدن کودکان به دست فلسطینی‌ها را تایید نمی‌کند. بایدن در این زمینه به ادعاهای سخنگوی نتانیاهو و برخی گزارش‌ها و اخبار رسانه‌های اسرائیلی استناد کرده بود.

یک مسئول آمریکایی هم در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که آنچه بایدن در مورد جنایات فجیع نسبت داده شده به حماس بیان کرد، با استناد به اظهارات مسئولان اسرائیلی بوده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: