ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بمباران غزه ادامه جنگ

کریدورها و جهان چند قطبی است

دکتر محمد رمک هاشمی

 
 
 
 
 

 

ورود ارتش اسراییل در مسیر زمینی به غزه، جنگ را وارد مرحله نوینی خواهد کرد . جنگ فعلی فلسطین و اسراییل را بر خلاف جنگ‌های قبلی باید در چارچوب جنگ شرق و غرب ارزیابی شود. امروز، فلسطین یکی از اجزای مهم نظام چند قطبی است. استعمار میخواست با عادی سازی روابط اعراب و اسراییل و حتی ایجاد یک کریدور اقتصادی، برای همیشه فلسطین را کنار بگذارد ، اما رویدادهای اخیر ثابت کرد که کشورها و نیروهایی که اکنون در حال سازماندهی نظام چند قطبی هستند باید اولویت اول را برای فلسطین در نظر بگیرند.

در ایران عوامل رسانه ای و سیاسی ناتو بعد از خارج شدن از شوک اولیه، آرام ، آرام به تخریب مبارزان فلسطین مشغول هستند. آنها میگویند عملیات حماس ارزش این همه کشتار را داشت؟

آنها با این سئوال بصورت غیر مستقیم مبارزات فلسطینیان را زیر سوال میبرند. به آنها باید گفت: مبارزه ملتی که از خانه و کاشانه و خاک خود دفاع میکند و اشغالگران را میخواهد بیرون کند ارزش ندارد؟ آیا مبارزه ملت ایران که در جنگ هشت ساله با صدها هزار کشته اشغالگران را بیرون کرد ارزش نداشت؟ اگر ملت ایران نمی جنگید خوزستانی باقی میماند؟  آیا مبارزه ملت الجزایر با هفت میلیون جمعیت که در جنگ با فرانسه یک میلیون کشته داد تا از استعمار فرانسه رها شود ارزش نداشت؟ آیا جنگ ملت شوروی با ۲۷ میلیون کشته در جنگ با هیتلر برای حفظ استقلال و کشور خود ارزش نداشت؟ (جنگ ویتنام با فرانسه و سپس امریکا نیز همین مضمون را داشت.)

به ذهن های بیمار و استعمار زده غرب گرایان باید گفت (به افریقای امروز نگاه کنید) تا ببینید دنیای استعمار در دوران افول خود سیر میکند. فریاد ملتها را نمیشنوید؟  موج عظیمی در راه است.

اگر بخواهید مقابل امواج تحولات بایستید تاریخ شما را به اعماق بدنامی خواهد سپرد. (این بخش هائی از مقاله نویسنده، پس از ویراستاری توسط پیک نت منتشر شده است)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: