ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو نمونه از اخبار جعلی جنگ غزه

رسانه های غرب، اخبار

جعلی را به جهان تزریق می کنند

 
 
 

 

پوتین می گوید که غرب و رسانه های آن امپراطوری دروغ است و چین با همه احتیاطی که معمولا در بهره گیری از این نوع تشبیهات دارد نیز چند روز پیش ناچار شد بگوید رسانه های غرب سنفونی دروغ اند.

در تمام اخبار مربوط به رویدادهای جهان، این رسانه ها  همین نقش را دارند و به پیروی از آنها، تلویزیون های فارسی زبان و بویژه تلویزیون های سه قلوی لندن نیز همین نقش را ایفاء می کنند. البته تلویزیون ایران اینترنشنال در مقایسه با آن دو تلویزیون دیگر پیشتاز است!

ما نه تنها در باره اخبار مربوط به اوکراین، که در باره اخبار همین روزهای مربوط به جنگ غزه نیز شاهد میدانداری همین امپراطوری و صدای گوش خراش "سنفونیُ" دروغ هستیم. غرب برای آنکه این جعلیات را به افکار عمومی جهان تلقین کند، تمام رسانه های دیگری را سانسور و یا توقیف و یا تهدید به توقیف کرده تا تفسیر خودش از اخبار به مردم جهان تزریق شود. تاکنون چند نمونه از خبر سازیهای مربوط به جنگ غزه فاش شده، از جمله بریدن سر کودکان اسرائیلی توسط مهاجمین حماس که پس از چند روز سی ان ان که آن را در بوق کرده بود دروغ بودن آن را از قول همان خبرنگاری که این خبر جعلی را پخش کرده بود منتشر کرد.  نمونه دیگر را در زیر می خوانید:

تلویزیون فرانسه اعلام کرد ویدئوی "نگهداری کودکان اسرائیلی در قفس" که ادعا میشد مربوط به غزه است جعلی و مربوط به فیلمی است که در سال ۲۰۱۵ و در ارتباط با سوریه پخش شده بود."

البته درباره ارتباط این فیلم با جنگ سوریه هم بعدها اعلام شد که آن ماجرا نیز یک صحنه سازی بوده و پدر پسر بچه ای که با گرفتن پول حاضر شده بود فرزندش را ناچار به بازی در این صحنه سازی کند، مسئله را فاش کرد. در آن فیلم هم ادعا شده بود که ارتش بشار اسد بچه ها را در قفس کرده بود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: