ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درباره دلیل و انگیزه قتل

مهرجوئی نباید قضاوت عجولانه کرد

 
 
 

 

 

قتل فجیع داریوش مهرجوئی و همسرش  در خانه ویلائی وی در "زیبادشت" مشکین‌آباد بسرعت باد و توفان در فضای ابتدا روشنفکری و سپس جامعه ایران پیچید. متاسفانه به همین سرعت، قضاوت ها در باره انگیزه و عاملین قتل نیز آغاز شد، بویژه که نحوه قتل، شباهت کامل به قتل داریوش فروهر رهبر حزب ملت ایران و همسرش در جریان قتل های زنجیره ای داشت. چند انگیزه درباره این قتل بر سر زبانهاست که باید امیدوار بود حکومت صادقانه و مستند و بی فوت وقت اطلاعات خود را در باره این قتل در اختیار افکار عمومی بگذارد و میدان را از دست رسانه های لندنی بگیرد. برای مردم قابل درک نیست که وزارت اطلاعاتی که در هفته های گذشته مدعی دستگیری چندین شبکه تروریستی و نفوذی اسرائیل در ایران شده، تاکنون نتوانسته باشد، عاملین قتل را شناسائی و دستگیر و انگیزه قتل را کشف کرده باشد، مگر آن که ریگی در کفش داشته باشد.

هر نوع قضاوت عجولانه ای درباره این جنایت، و بویژه دامن زدن به شایعه دست داشتن مهاجرین افغانستان دراین قتل، یک خطای بزرگ است. حتی اگر عامل و یا عاملین قتل از مهاجرین افغانستان نیز بوده باشند تا تائید مستند و رسمی آن و آگاهی از انگیزه قتل نباید بدان دامن زد. ما، خود نیز به همین دلیل و انگیزه، از هر نوع قضاوتی خودداری می کنیم که این عین درک شرایط بسیار بغرنج و خطر آفرین کشور است. حتی اوج مخالفت با سیاست ها و حتی موجودیت جمهوری اسلامی نیز نباید رفتار و گفتاری داشت که می تواند یاری رسان جنگ داخلی و بر باد رفتن تمامیت ارضی ایران بشود.

شرح جزئیات قتل، فیلم لحظه ورود به خانه مهرجوئی پس از کشته شدن او و همسرش و اجساد غرقه در خون آنها در فضای مجازی پخش است و ما از باز پخش آن نیز معذوریم و آن را به صلاح نمی دانیم. قضاوت متکی به اطلاعات دقیق، حتی دیر، بهتر از اشتباه است.

درباره شخصیت هنری و سینمائی مهرجوئی نیز، در ۲۴ ساعت گذشته آنقدر نوشته و منتشر کرده اند که دیگر نیازی به تکرار آنها از سوی ما نیست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: