ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با سرهنگ "اسکات رتیر"

اروپا چاره ای جز برخاستن

 از رویای غلبه بر روسیه در اوکراین ندارد

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

اسکات ریتر افسر سابق تفنگداران دریایی ایالات متحده روز ۱۳ اکتبر، در مصاحبه ای با Judging Freedom گفت که اروپا در دنیایی از خیالات و انتظارات خود زندگی می کنند که قرار نیست به واقعیت تبدیل شوند. رهبران اروپایی دائماً در باره سرمایه گذاری در  نیروهای مسلح صحبت می کنند، اما همه ادعا ها فراتر از صحبت نیست: اروپا پول، انرژی و دسترسی به مواد خام ندارد. البته این فقط خبر خوبی برای روس هاست که برنده خواهند شد.

این مسائل نشان می‌دهد که کل این درگیری چقدر احمقانه است و چقدر غرب برای آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه اتفاق خواهد افتاد آمادگی ندارد.

به یاد بیاوریم که "ینس استولتنبرگ"، دبیرکل ناتو، مدت هاست که گفته شکست اوکراین، شکست ناتو خواهد بود. خوب، ناتو، بیدار شو! شکست خوردی که خوردی! پس از شکست چه خواهی کرد؟ ادامه جنگ؟، اما با چه چیزی؟

برای شما چیزی باقی نمانده است، همه امکانات خود را در اختیار حاکمان  اوکراین، گذاشتید که در نتیجه همه چیز ویران شد و برباد رفت.

شما نوعی صحبت می کنید که قرار است چقدر برای توسعه نیروهای مسلح سرمایه گذاری کنید، اما این پول از کجا می آید؟ اقتصاد آلمان در حال سقوط آزاد است، اقتصاد فرانسه در سقوط آزاد است، اقتصاد بریتانیا در سقوط آزاد است، اقتصاد ایتالیا به سختی سرپا مانده است. پس هزینه‌های جنگ از کجا خواهد آمد؟

از کدام پتانسیل صنعتی صحبت می کنید؟ شما نمی توانید بهای انرژی را بپردازید، به این معنی که نمی توانید انرژی فرآیند تولید را تامین کنید. برای ساختن سلاح باید فولاد را ذوب کنید و به مواد خام دسترسی داشته باشید که ندارید، از کجا و چگونه؟


https://russian.rt.com/inotv/2023-10-14/Skott-Ritter-Evropa-zhivyot-v


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: