ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مشاور سابق زلنسکی

انتخابات و یافتن جانشین زلنسکی

یگانه راه نجات اوکراین است!

راشا تودی - ترجمه ابوالقاسم گلستانی

 
 
 
 
 

 

الکسی آرستویچ مشاور سابق رئیس جمهور اوکراین روز شنبه اعلام کرد که ضدحمله اوکراین شکست خورده است، سربازانش هیچ خط دفاعی ایجاد نکرده اند و رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی اجازه داده است که فساد و بی کفایتی رونق بیابد. وی انتخابات جدید را تنها راه خروج از بن بست دانست.

به نوشته آرستوویچ در کانال تلگرامی خود، تمرکز زلنسکی بر دفاع از شهر آرتیوموفسک در دونباس (در اوکراین، معروف به باخموت) به هر قیمتی در اوایل سال جاری، باعث از دست رفتن افراد و منابعی شد که می‌توانستند برای شرکت در ضدحمله تابستانی علیه نیروهای روسیه به جنوب اعزام شوند.

با بدتر شدن شرایط جوی، ضد حمله اکنون متوقف شده است. تلفات این عملیات چهار ماهه برای ارتش اوکراین ۹۰ هزار سرباز (طبق آمار روسیه) بود در حالی که دست آوردهای بسیار اندک ارضی برای کی‌یف در پی داشت. واسیلی نبنزیا، سفیر مسکو در سازمان ملل روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: اوکراین "هیچ چیزی" به دست نیاورده است و نیروهای روسیه به عملیات تهاجمی در کل جبهه روی آورده اند.

آرستوویچ خاطرنشان کرد که ارتش اوکراین استحکامات دفاعی مانند آنچه روسیه قبل از حمله اوکراین ایجاد کرده بود، ایجاد نکرده است.

وی افزود: «چنین سازه‌هایی ثبات رزمی نیروهای ما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند، تلفات بیشتری را به روس‌ها وارد می‌کنند، بار نیروهای ما را کاهش می‌دهند و اجازه می‌دهند برخی از آنها به مناطق تهاجمی هدایت شوند.» وی ادامه داد : «این کار انجام نشد. و این دومین اشتباه استراتژیک ماست

آرستوویچ همچنین گفت که روسیه هزینه های دفاعی و تولید تسلیحات خود را افزایش می دهد و به دوستان و شرکای خود در جنوب جهانی نزدیک می شود.

در مقابل، اوکراین «تجارت، آزادی‌های مدنی و رقبای سیاسی را سرکوب می‌کند، با همسایگان و شرکای کلیدی نزاع می‌کند و فساد را تشویق می‌کند».

او نوشت: «طبق ارزیابی من، رهبری ما مدت‌ها پیش عدم صلاحیت خود را اثبات کرده است. برای خروج کشور از «بن بست» کنونی، او از دولت زلنسکی خواست تا از تصمیم قبلی خود مبنی بر عدم برگزاری انتخابات تا پس از درگیری صرف نظر کند و بپذیرد که هدفش برای بازپس گیری کریمه و بازگرداندن مرزهای اوکراین در سال ۱۹۹۱، با وجود "خون، عرق و اشک" مردم اوکراین، محقق نخواهد شد.

هرچند آرستوویچ اوایل نسبت به شانس موفقیت ضد حمله خوش بین بود، اما در ماه های اخیر یک رشته پیش بینی های فزاینده از آینده کشور ارائه کرده است. او در ماه اوت پیش‌بینی کرد که تهاجم به کریمه به قیمت جان ۲۰۰ هزار اوکراینی تمام خواهد شد و در سپتامبر پیش‌بینی کرد که این درگیری تا سال ۲۰۳۵ ادامه خواهد یافت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: