ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اقتصاد آلمان در سرازیری

تورم، گرانی و بحران!

روزنامه پراودا- نیکولای پتروفسکی

 
 
 
 
 

به نظر می رسد آلمانی های صاحب فراست، دریافته اند که در دولت فعلی جمهوری فدرال آلمان افراد نالایق دست بالا را دارند. گواه این امر شکست اخیر احزاب ائتلاف حاکم به رهبری حزب سوسیال دموکرات در انتخابات ایالتی باواریا و هسن است. به گفته تحلیلگران، در سایر مناطق کشور انتخابات می‌ تواند نتیجه فاجعه بار تری برای ائتلاف سوسیال دموکرات ها، سبزها و دموکرات های آزاد به بار آورد.

در این رابطه، عملکرد دولت به سادگی شگفت انگیز به نظر می رسد. خصوصا در عمل شخص رابرت هابک، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد این کشور. وی در اظهارات اخیر خود اعتراف کرد که اقتصاد آلمان در یک بحران عمیق قرار دارد، اما می توان با کمک مهاجران از بحران خارج شد.

واکنش رای دهندگان به چنین بیانیه ای که مشکلات مهاجران در آلمان، به ویژه پس از سرازیر شدن صدها هزار پناهجو از اوکراین به این کشور که مانند استخوانی در گلو است، جالب است. اما آقای هابک، همانطور که می گویند، دیدگاه خاص خود را نسبت به موضوع دارد.

بنابراین، وزیر اقتصاد بر این نظر است که برای مقابله با کاهش تولید و پیری جمعیت در آلمان، افزایش تعداد مهاجران در این کشور ضروری است. او در مصاحبه ای با فایننشال تایمز اذعان کرد که در سال 2023 تولید آلمان 0.4 درصد کاهش خواهد یافت. برای مقابله با رکود اقتصادی، باید بر مشکلات ساختاری جدی غلبه کرد و بدون سیل مهاجران، مقابله با بحران غیرممکن است.

او می افزاید، در شرایط فعلی شرکت‌ها به شدت به دنبال کارگر هستند، مشاغل صنایع دستی مجبور به رد سفارش‌ها و مغازه‌ ها و رستوران‌ها مجبور به محدود کردن ساعات کاری خود شده اند. همه این موارد فقط مسئله کارگران واجد شرایط نیست، ما همه جا متوجه می‌شویم که به سادگی کارگر کافی نداریم.

در همان زمان آقای وزیر گرفتار تناقض گویی شد. هابک گفت: "افزایش قبوض انرژی، تورم بالا و اقتصاد ضعیف، حمایت از ائتلاف حاکم آلمان را تضعیف کرده است. مقامات باید کنترل را بهبود بخشند و کسانی که اجازه اقامت ندارند باید سریعاً کشور را ترک کنند."

تحلیلگران کاهش رشد اقتصاد آلمان را به تورم مداوم و قیمت های بالای انرژی، بهبود ضعیف تجارت بین المللی، سطوح پایین فعالیت تجاری در بخش صنعتی و بالاترین نرخ بهره در دهه گذشته نسبت می دهند.

خوب، چگونه می توانید به این واقعیت فکر نکنید که دولت آلمان، جایی که رابرت هابک تنها کسی نیست که در یک زمان تصمیم گرفت تقریباً تمام روابط خود را با روسیه، در درجه اول در زمینه تامین انرژی از فدراسیون روسیه، قطع کند. چشم بستن بر حملات تروریستی در" نورد استریم" که برای آلمان حیاتی است و سپس با مجبور شدن نقل مکان بسیاری از شرکت های صنعتی مهم و کل شرکت ها به خارج از کشور و همچنین با خرید همان گاز مایع با قیمتی تقریباً یک و نیم برابر بیشتر از قیمت روسیه موافقت کند. همه این موارد با افزایش شدید هزینه های زندگی برای جمعیت آلمان همراه بوده است.

با این حال، این امر مانع از آن نمی شود که آلمان از نظر حجم کمک به رژیم کیف ، که تا کنون از 22 میلیارد یورو فراتر رفته، در بین کشورهای اروپایی در مقال اول باقی بماند.

 حتی در چنین شرایطی، آقای هابک به جای جستجوی راه‌ هایی برای احیای روابط با روسیه، تصمیم گرفت بار دیگر مردم آلمان و فراتر از آن با اظهارات مضحک و فریبنده درباره نقش نجات بخش مهاجران برای اقتصاد آلمان تکیه کند.

 

https://gazeta-pravda.ru/issue/114-31463-19-oktyabrya-2023-goda/ekonomiku-germanii-spasut-migranty/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: