ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی آنلاین پوتین

در آغاز اجلاس بریکس!

 
 
 

 

 

اجلاس "بریکس" کار خود را در ژوهانسبوگ پایتخت افریقابی با شرکت ۴۰ تن از رهبران و مقامات کشورهای جهان آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه که خود یکی از ۵ کشور موسس بریکس است، در این اجلاس بصورت آنلاین شرکت کرد و سخنرانی وی در آغاز اجلاس بصورت آنلاین برای حاضران پخش شد. پوتین دراین سخنرانی گفت:

 

 کشورهای عضو بریکس امروز باید مشکلات پیچیده ای را در پس زمینه نوسانات بازار و همچنین فشار تورمی حل کنند. دلیل این امر اقدامات غیرمسئولانه تعدادی از کشورهاست. اعضای بریکس بر اساس اصول برابری و حمایت از مشارکت همکاری می کنند. گردش مالی روسیه با کشورهای عضو اتحادیه از مرز ۲۳۰ میلیارد دلار گذشت. در عین حال، در شرایط فعلی، مسکو قصد دارد جهت حمل و نقل و لجستیک را به طرف  شرکای قابل اعتماد از جمله کشورهای بریکس تغییر دهد. مشارکت چند جانبه، تعامل از طریق بریکس نه تنها کمک قابل توجهی به تضمین رشد پایدار کشورهای ما می کند، بلکه به طور کلی به بهبود وضعیت اقتصاد جهانی و دستیابی موفقیت آمیز به اهداف توسعه جهانی تعیین شده توسط سازمان ملل وظایف مبارزه با فقر، گسترش دسترسی مردم به مراقبت های بهداشتی با کیفیت، ریشه کن کردن گرسنگی و تقویت امنیت غذایی کمک می کند.  ما در میان شرکت کنندگان در بریکس شاهد اولویت هماهنگی بیشتر برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط ​​هستیم. این بخش مهمی از برنامه کلی اقتصادی پنج کشور موسس بریکس است که مستلزم کمک به گسترده‌ترین اقشار شهروندان درگیر در تجارت در موضوعات مقررات اداری و مالیاتی، دیجیتال ‌سازی، تجارت الکترونیک و مشارکت در زنجیره‌های ارزش است. ما شاهدیم که کارآفرینان کشورهای بریکس با موفقیت خود را با شرایط دائماً در حال تغییر بازارهای جهانی سازگار کرده، شرکای جدید و کانال های توزیع جدید را پیدا می کنند، بودجه بیشتری جذب می کنند و به طور فزاینده ای از فناوری های مدرن استفاده می کنند.

این مسائل به همان اندازه مهم است که توسعه همکاری در بریکس در زمینه کربن زدایی، کاهش لطمات  انسانی بر طبیعت و سازگاری با تغییرات آب و هوایی مهم است. روسیه آماده همکاری با دیگر کشورها برای ترویج رویکردهای متوازن تر نسبت به مسائل آب و هوای جهان است.

روند عینی و غیرقابل برگشت دلارزدایی از روابط اقتصادی ما در حال افزایش است و تلاش‌هایی برای ایجاد مکانیسم‌های مؤثر برای تسویه حساب‌های متقابل و کنترل پولی و مالی در حال انجام است. در نتیجه، سهم دلار در معاملات صادرات و واردات در بریکس رو به کاهش است: این کاهش در سال گذشته ۷.۲۸ درصد بود. روسیه طرفدار ایجاد همکاری نزدیکتر در چارچوب بریکس در زمینه تامین مطمئن و بدون وقفه انرژی و منابع غذایی به بازارهای جهانی است. روسیه به طور مداوم عرضه سوخت، محصولات کشاورزی و کود را به کشورهای جنوب افزایش می دهد و کمک قابل توجهی به تقویت امنیت جهانی غذا و انرژی، حل مشکلات حاد بشردوستانه و مبارزه با گرسنگی و فقر در کشورهای نیازمند دارد. درباره صادرات غلات باید بگویم که هیچ یک از شروط قرارداد موسوم به غلات در خصوص خروج صادرات غلات و کود روسیه از تحریم ها به بازارهای جهانی اجرا نشد. تعهدات به روسیه در این زمینه به سادگی نادیده گرفته شد. آنها حتی از انتقال رایگان کودهای معدنی متراکم شده در بنادر اروپا جلوگیری کردند، اگرچه این یک اقدام کاملاً انسان دوستانه بود که اصولاً نباید مشمول هیچ تحریمی شود. به دلیل همین کارشکنی ها روسیه مشارکت خود در این توافق را متوقف کرده است. با در نظر گرفتن حقایق ذکر شده در بالا، از ۱۸ ژوئیه، ما از تمدید این قرارداد خودداری کردیم و آماده بازگشت به آن هستیم، اما تنها در صورتی که همه تعهدات در قبال روسیه عملاً انجام شود.

روسیه بعنوان اولین گام، تصمیم گرفته است ۲۰ تا ۵۰ هزار تن غلات را به شش کشور آفریقایی به صورت رایگان ارسال کند که مذاکرات آن در حال پایان است.

من بارها گفته ام که کشور ما می تواند غلات اوکراین را هم به صورت تجاری و هم به صورت کمک بلاعوض به کشورهای نیازمند بفرستد ، بویژه که امسال برداشت غلات چنان عالی بوده که دوبار انجام شده است.

کشور ما تامین کننده غذا برای قاره آفریقا بوده و خواهد بود. در سال گذشته تجارت محصولات کشاورزی بین روسیه و کشورهای آفریقایی ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۷.۶ میلیارد دلار رسید و در ژانویه تا ژوئن سال جاری ۶۰ درصد افزایش یافت. صادرات غلات روسیه به آفریقا در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۵.۱۱ میلیون تن و در شش ماهه اول سال ۱۰۲۳ - تقریباً ۱۰ میلیون تن بوده است.

این به رغم تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ماست که به طور جدی مانع صادرات مواد غذایی روسیه، لجستیک حمل‌ونقل، بیمه و پرداخت‌های بانکی می‌شود.

در پایان، من می خواهم از نمایندگان نهادهای تجاری کشورهای عضو بریکس دعوت کنم تا به مجمع اقتصادی شرق روسیه که در تاریخ ۱۰ تا ۱۳ سپتامبر در شهر "ولادی وستوک" برگزار می شود، بیایند، جایی که طبق سنت، موضوعات مورد علاقه از جمله برای جامعه تجاری کشورهای بریکس در آنجا برگزار می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: