ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

12 شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به سرمقاله روزنامه ج. اسلامی

سیاست نگاه به شرق

نه روزنامه دارد و نه حزب

 
 
 
 

 

هیچ روزنامه ای در ایران سخنگوی سیاست رهبردی نگاه به شرق نیست، همچنان که هیچ حزب سیاسی درایران بموجب  این کارپایه تشکیل نشده و فعالیت نمی کند. تمام مطبوعات و احزاب فعال و نیمه جانی که در جمهوری اسلامی فعالیت می کنند از ریشه و در عمق طرفدار چسبندگی به غرب اند. نه روزنامه کیهان که خود را به بیت رهبری می چسباند سخنگوی این سیاست راهبردی است و نه روزنامه ایران که باصطلاح سخنگوی دولت است و یا روزنامه جمهوری اسلامی که میراث حزب منحل شده جمهوری اسلامی است و امروز مسیح مهاجری آن را اداره می کند. این بی سازمانی و حضور ارگان یک سیاستی که میخواهد سیاست راهبردی باشد، بزرگترین ضعف است، بویژه از صبح تا شب مردم زیر بمباران سیاست نزدیکی به غرب، چین گریزی و روسیه ستیزی اند. صدا و سیما نیز همین وضع را دارد باضافه آشفتگی و بی مخاطب بودن آن.

برای یک نمونه سرمقاله روز گذشته روزنامه جمهوری اسلامی را که به بهانه خاتمه دادن به حیات گروه های فشار نوشته شده، حرف اصلی اش اینست:

«... آقای بهشتی اجازه نمی دادند که ۴۰ سال سر یک موضوع بحث بکنیم که آیا ما باید با فلان کشور (امریکا) بالاخره رابطه داشته باشیم، یا نداشته باشیم؟ مذاکره بکنیم یا نکنیم؟»

همه مطبوعات و رسانه های داخلی کشور در چارچوب همین دو خط از سرمقاله جمهوری اسلامی فعالیت می کنند و مطلب می نویسند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  3 سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: