ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

13 شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 13 شهریور

ورود هواپیمای جنگنده

و شمش طلا به ایران

 
 
 
 

  

جنجال ها و خبرسازی های مربوط به کاهش فعالیت اتمی ایران و افزایش صادرات نفت و زمزمه مذاکرات با امریکا و مانورهای بایدن برای بدست آوردن دستآوردی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا را که کنار بگذاریم، می رسیم به واقعیات دیگری در ایران. این واقعیات نشان میدهد که در راس نظام مسیر دیگری جدا از جنجال ها و خبرسازی ها، طی می شود. این مسیر در راستای همان توصیه ایست که رهبر جمهوری اسلامی در دیدار هفته گذشته خود با دولت رئیسی آن را مطرح کرد. یعنی نگاه به آسیا، افریقا و امریکای لاتین و در واقع سیاست "نگاه به شرق" و اجرای قراردادهای دراز مدتی که با چین و روسیه بسته شده است.

جهان در حال پوست اندازی است و آن کشورها و حکومت هائی هوشیارند که این پوست اندازی را جدی گرفته و خود را با آن همراه کنند. نمی توان عضو بریکس شد و خود را آماده واکنش های غرب و بویژه امریکا، پس از اعلام پول واحد بریکس نکرد، نمی توان با دیدن شکست ناتو در اوکراین منتظر واکنش های امریکا در نقاط دیگر جهان نبود. نمیتوان در خواب خرگوشی فرو رفت و غافل شد از توطئه های امریکا برای بازگرداندن آب رفته از جوی مناسبات با عربستان و حضور در خلیج فارس. شواهدی درباره برخی آمادگی های نظامی و حتی اتمی جمهوری اسلامی برای توطئه های آینده امریکا مشاهده می شود که در اخبار مربوط به ظهور هواپیماهای جنگنده روسی در آسمان تهران در همین شماره پیک نت منعکس است.

روی دیگر این تدابیر، همان تدبیری است که چین و روسیه، ونزوئلا و حتی هند آن را تبدیل به سیاست اقتصادی و پولی خود کرده اند. یعنی بالا بردن ذخیره طلای خود و کندن دندان دلار و خنثی سازی تحریم و توقیف دارائی ها.

همزمان با شتاب گرفتن جهانی دلار زدایی، ایران خرید طلا و وارد کردن طلا به کشور را شتاب بخشیده است. ایران در پنج ماهه اول سال ( ۲۱ مارس تا ۲۲ اوت) ایران بیش از ۴.۱ تن شمش طلای استاندارد را به خزانه کشور اضافه کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  4 سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: