ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

20 شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سازمان هائی که رنگ باخته اند

اجلاس گروه 20 از خواست

امریکا و غرب پیروی نکرد

 
 
 
 

  

امریکا و متحدان غربی آن، نگران شتابی که کشورهای جهان برای پیوستن به بریکس به خود گرفته و بیمناک از تحولات استقلال طلبانه در افریقا، سعی می کنند، پیمان ها و اجلاس های بی رمق گذشته را که بر آنها تسلط داشته اند فعال کنند. یکباره طرفدار و دلسوز افریقا شده اند و برای آسیای دور سینه به تنور می چسبانند. علیرغم همه این تلاش ها و حتی حضور هیات هائی از رهبران کشورهای غربی در اجلاس های اخیر از جمله "آ س آن" که پیش از اجلاس گروه 20 در اندونزی برگزار شد واکنش هائی که کشورهای غیر غربی از خود نشان میدهند و حتی با طرفداری از روسیه و چین، بر نگرانی های امریکا و متحدانش افزوده و می افزایند.

از جمله، در بیانیه پایانی اجلاس گروه 20 که در "دهلی" برگزار شد تلاش امریکا و غرب برای گنجانده شدن جمله ای در محکومیت روسیه به بهانه جنگ اوکراین بی نتیجه ماند. آنها  در تلاش بودند تا کشورهای در حال توسعه را متقاعد کنند تا عملیات ویژه روسیه در اوکراین را محکوم کنند.

فایننشال تایمز در همین ارتباط نوشت:

"بیانیه سال گذشته گروه 20 از "تجاوز روسیه" صحبت می کرد، اما در بیانیه امسال تنها از عبارت " محکوم کردن جنگ در اوکراین" و تاکید بر دیپلماسی  استفاده شد. بیانیه خواستار صلحی عادلانه و پایدار در اوکراین شد.

عکس: لاوروف وزیر خارجه روسیه در لباس محلی اندونزی در اجلاس گروه 20


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  11 سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: