ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
  دست به دست شدن قدرت
به قیمت گرسنگی مردم افغانستان
روزنامه پراودا- ترجمه نعمت بوستانی
 
 
 

 

 به گزارش خبر گزاری جمهوری خلق چین ”شینهوا"، مقامات سازمان ملل متحد اخیرا تأیید کرده اند که مشکلات اقتصادی شرایط زندگی در افغانستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. از همین روی این کشور به حمایت های بشردوستانه بیشتر و سرمایه گذاری در راه حل های پایدار نیاز دارد.
فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در خبرنامه ای اعلام کردند که حدود 28 میلیون نفر افغان در تامین نیازهای اولیه خود با مشکلات بزرگ روبرو هستند. وضعیت اقتصاد کشور و آشفتگی های مداوم قدرت خرید را به میزان قابل توجهی کاهش داده و بسیاری را به کمک های بشردوستانه وابسته کرده است.
ویلیام اسپیندلر، نماینده رسمی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ارسال کمک ها به افغانستان با مشکلات زیادی روبرو است. به گفته وی، فعالیت های سازمان ملل و سازمان های غیردولتی تحت تاثیر محدودیت هایی از جمله ممنوعیت کار کارمندان زن قرار گرفته است.
اسپیندلر خاطرنشان کرد، با وجود چالش‌های جاری، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، همچنان تلاش می‌کنند تا همیاری خود را در افغانستان ادامه دهند، راه‌هایی را برای حل مشکلات بیابند و به ارائه کمک به نیازمندان به‌ ویژه به زنان و دختران این کشور ادامه دهند.
مارگارت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت و سلامت، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که سازمان بهداشت جهانی در باره وضعیت اضطراری بهداشتی بشردوستانه در افغانستان بسیار نگران است. وی به خبرنگاران گفت: 9.5 میلیون نفر به مراقبت های بهداشتی اولیه دسترسی کمی دارند یا اصلاً دسترسی ندارند، 20 درصد جمعیت کشور از مشکلات روانی، 4 میلیون نفر از اعتیاد به مواد مخدر و اختلالات مرتبط با آن و 875 هزار کودک از سوء تغذیه حاد رنج می برند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: