ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رئیس جمهور بلاروس:

تدارک ترور پریگوژین را

ابتدای سال به پوتین رسانده بودم

 
 
 

 

 

سقوط جت شخصی پریگوژین و کشته شدن تمام ۱۰ سرنشین آن که یکی از آنها پریگوژین فرمانده واگنر بوده، هنوز رسما اعلام نشده اما خبرهای غیر رسمی منتشر شده در روسیه حکایت از کشته شدن وی در این سقوط دارد. هنوز مراسمی برای تدفین قربانیان این حادثه و از جمله پریگوژین در مسکو اعلام نشده است.

دو احتمال در این مورد مطرح است. احتمال اول وقوع انفجار در داخل هواپیما و احتمال دوم شلیک پدافند هوائی. بتدریج احتمال اول قوی تر شده است. بویژه که رئیس جمهور بلاروس که رابطه نزدیکی با پریگوژین داشت، در باره این حادثه گفته است:

بر خلاف مطالبی که در نشریات غرب منعکس است، پریگوژین هرگز از من ضمانت امنیتی نخواسته بود و گفتگوهای بین ما هرگز در این مورد نبود.

در ابتدای سال، اطلاعاتی درباره آماده سازی سوء قصد به پریگوژین را دریافت کرده بودم و آن را  پوتین رساندم. مدتی بعد، وقتی پریگوژین را دیدم از او سئوال کردم که از این اطلاعات و هشدارها با خبر است؟ و او در پاسخ گفت که پوتین پیام من را به او منتقل کرده است.

جنگجویان گروه "واگنر"، علیرغم حادثه ای که روی داده در بلاروس خواهند ماند و به "زندگی و کار" در این کشور ادامه خواهند داد.

عکس: نخستین عکس منتشر شده از محل سقوط جت شخصی پریگوژین


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: