ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۵ شهریور

انتظار غربگرایان ایران

از عضویت ایران در بریکس 
 
 

 

 

خبرآنلاین و سحام نیوز، شانه به شانه "دنیای اقتصاد" و "اکو نیوز"  پرچمدار روسیه ستیزی، چین گریزی و طرفدار جبهه غرب و مخالف نگاه به شرق هستند. بسیاری از مطبوعات و رسانه های دیگر (از سایت جماران گرفته تا اقتصاد نیوز و روزنامه جمهوری اسلامی) نیز کم و بیش  همین نقش را دارند اما این چهار رسانه بصورت جنون آسائی پیشتازند و حتی برای، روسیه ستیزی پشت ارتش و هنگ نازی های اوکراین سینه می زنند. همگی آنها دستشان به اشکال مختلف در جیب اتاق بازرگانی است و از بودجه ای که این اتاق برای تبلیغات دارد ارتزاق می کنند. همه آنها، امیدوارند "دری" به "تخته" خورده و اگر نتوانند همه مجلس را پشت قباله اتاق بازرگانی و مافیاهای اقتصادی کنند، حداقل یک فراکسیون پرقدرت در مجلس داشته باشند تا مدافع همین خط سیاسی آنها باشد.

اگر بخواهیم فقط یک نمونه از جنون ضد روسی این طیف را بیآوریم، خبری است که "خبرآنلاین" از کشف توطئه ترور شهردار کریمه مننتشر کرد و در آن نوشت " کشف ترور شهردار الدنگ کریمه". فقط در شبنامه های گروه هائی مثل مجاهدین خلق که چراغ راهنما را به چپ می زنند اما به راست  می پیچند می توان چنین ادبیاتی را یافت. سحام نیوز نیز نه تنها دست کمی از خبرآنلاین ندارد، بلکه اغلب با اخبار جعلی و یا تحریف خبرها روسیه و اوکراین و چین از آن هم جلو می زند.

حالا باز گردیم به اجلاس اخیر بریکس و خبر بسیار مهم پذیرش ایران در این پیمان و یا سازمان. خبرآنلاین که مثل بقیه نشریات و رسانه های یاد شده، طرفدار مذاکره مستقیم و سازش با امریکا در چارچوب برجام و به نوعی تسلیم نظامی و اتمی ایران است، ببینیم  این دستآورد مهم را چگونه همسو با تلویزیون های سه قلوی لندن تفسیر می کند.

با عنوان "عضویت ایران در بریکس؛ تنش‌زدایی محور سیاست خارجی شده است؟" می نویسد:

 

«عضویت ایران در بریکس مسیر تنش زدایی از روابط خارجی ایران را تسهیل و زمینه ها برای عادی سازی روابط با دیگر کشورها را فراهم می کند. (انسان خیلی هالو و بی خبر از دنیا باشد که نفهمد هدف از این جمله چیست؟ و اساسا عضویت در بریکس هیچ ارتباطی به عادی شدن روابط با امریکا که هدف این جمله است ندارد!)

و در ادامه می نویسد:

پیوستن ایران به بریکس از آن جهت اهمیت دارد که تلاش غرب برای به انزوا کشاندن اقتصاد ایران با تکیه بر دیپلماسی و درک اهمیت این ابزار در سیاست خارجی، کم اثر می شود. در چنین شرایطی ایران می تواند با بهره گیری از ظرفیت های بریکس و پیمان شانگهای، مذاکره با غرب درباره برجام را به نتیجه برساند! (پیدا کنید ارتباط میان نان جو و چشم زاغ را!)

به نظر می رسد چشم انداز رفع تحریم ها به بهره برداری حداکثری ایران از ظرفیت بریکس و شانگهای تبدیل خواهد شد، در غیر این صورت هنوز هزینه ریسک امنیت سرمایه گذاری از سوی کشورهایی که قصد سرمایه گذاری در ایران را دارند وجود دارد.»

به زبان ساده و لرُی یعنی، اگر با امریکا و غرب سازش نکنید، عضویت در بریکس هم بی فایده است و بحران اقتصادی در ایران ادامه خواهد یافت و غربی ها درایران سرمایه گذاری نخواهند کرد. والا از جمله اهداف بریکس، بویژه چین و روسیه و هند و برزیل سرمایه گذاری در کشورهائی نظیر ایران است.

یکی به دوستش رسید و گفت: "دیشب خانه فلانی مهمانی بودیم. خیلی تعریف از تو می کردند و من دفاع می کردم!"

این مصداق تفسیر خبرگزاری آنلاین از قبول عضویت ایران در پیمان و یا سازمان بریکس است!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۷ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: