ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

۴۰ درصد برای فرار از سربازی باز نمی گردند

۱۰ میلیون از ۱۸ میلیون

فراری اوکرائین باز گشتند!

سرنوشتی که تلاش برای پیوستن به ناتو برای آنها رقم زد

 
 
 

 

از آغاز جنگ در اوکراین، بیش از ۸ میلیون شهروند این کشور، به روسیه و کشورهای اروپائی مهاجرت کرده اند. شمار مهاجرین به روسیه ۳ میلیون اعلام شده است. از مهاجرین اوکراینی به اروپا یک میلیون مرد و بقیه زن و کودک هستند.

این آمار را خبرگزاری «اینترفکس» به نقل از موسسه جمعیت شناسی آکادمی ملی علوم اوکراین اعلام کرده و افزوده است: علیرغم ممنوع بودن خروج جوانان از کشور برای جلب آنها به خدمت ۱۷ درصد مهاجران پسران و جوانان زیر ۱۸ سال هستند، ۱۷ درصد مردان ۱۸ تا ۶۴ ساله  و حتی ۵ درصد شهروندانی هستند که در سن بازنشستگی هستند. در حقیقت بخش مهمی از این مهاجرت و فرار از اوکراین، فرار از سربازی اجباری و تبدیل شدن به گوشت دم توپ ارتش اوکراین است.

مهاجرینی که به کشورهای همسایه (غیر از روسیه) گریخته اند در تنگناها و فشارهای اجتماعی قرار دارند. برای مثال در مدارس لهستان، به فرزندان مهاجرین اوکرائینی می گویند مهمانی تمام شد، برگردید به کشور خودتان!

مقامات لهستان که در ابتدای ورود موج فراریان اوکرائینی به مردم وعده داده بود که بزودی آنها به کشورهایشان باز می گردند، حالا که پیروزی خیالی و فوری بر ارتش روسیه ممکن نشده، برای جلوگیری از بالا گرفتن "جو" ضد مهاجرین اوکرائینی اعلام میکنند که انها در حال ترک لهستان به سمت کشورهای دیگر اروپائی اند.

در اواسط ماه آگوست، مقامات مرزبانی اوکراین اعلام کردند که بسیاری از افراد دارای سوابق نظامی در تلاش هستند با مدارک جعلی کشور را ترک کنند و هزینه گزافی برای خروج غیرقانونی از اوکراین پرداخت می‌کنند. این در حالی است که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) در تاریخ ۱۵ فوریه گزارش داد که از فوریه سال گذشته تاکنون بیش از ۸ میلیون  نفر اوکراین را ترک کرده اند.

بر اساس گزارش دفتر سازمان ملل، روسیه میزبان بیشترین تعداد شهروندان اوکراینی است و نزدیک به ۳ میلیون اوکرائینی به روسیه مهاجرت کرده اند. پس از روسیه، لهستان با بیش از یک و نیم میلیون مهاجر اوکرائینی در رتبه دوم قرا ردارد و سپس آلمان با بیش از یک میلیون مهاجر اوکرائینی. جمهوری چک (489,865)، ایتالیا (169,837)، اسپانیا (166,832)،ا نگلیس (161400)، بلغارستان (152515)، فرانسه (118994)، رومانی (113086)، مولداوی (108885) و جمهوری اسلواکی (107199) مهاجر اوکرائینی دارند. در ماههای آغاز جنگ حدود ۱۸ میلیون و نیم میلیون نفر از اوکرائین گریختند که پس از آن بتدریج ۱۰ میلیون نفر آنها به کشورشان بازگشتند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۷ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: