ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نخست وزیر اسبق ایتالیا

جنگ اوکراین پیروز ندارد

باید با روسیه وارد مذاکره شد

 
 
 
 
 

"جوزپه کونته" نخست وزیر اسبق ایتالیا، بعنوان مخالف دنباله روی این کشور از امریکا گفت: استراتژی ناتو در جنگ اوکراین به نتیجه مطلوبی که ناتو انتظار داشت منجر نشده و تحریم های اقتصادی اعمال شده بر روسیه اقتصاد این کشور را فلج نکرده است.

نخست وزیر سابق ایتالیا افزود که احتمال بی ثباتی داخلی در روسیه "و نارضائی از پوتین " عملا ناممکن شد و سیاست غرب منجر به انزوای روسیه نشد. برعکس ، پانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس به رهبری روسیه و چین به تازگی با چشم انداز ویژه گسترش بیشتر آن در سال ۲۰۲۴ به پایان رسید. سازمانی که ۴۵ درصد از کشورهای جهان را پوشش خواهد داد. کشورهائی که تولید ناخالص داخلی آن ۲.۳۸ درصد است.

کونته تاکید کرد که جنگ در اوکراین "ناتوانی اتحادیه اروپا را در ایجاد یک استراتژی مشترک موثر و اعمال رهبری مستقل سیاسی و اقتصادی آشکار کرد" و تبعیت رهبران اروپایی از ایالات متحده را نشان داد. اکنون راه حل دستیابی به صلح در اوکراین، پشت میز مذاکره است.

کونته، به نمایندگی از جنبش اپوزیسیون سیاسی - اجتماعی ۵ ستاره، از مدت ها پیش بشدت از سیاست دولت ایتالیا و حمایت نظامی از اوکراین انتقاد می کند و با ارسال تسلیحات جدید به کی یف مخالفت می کند.

یک هفته پیش، نیز وی در جنوب ایتالیا، در یک جمع عمومی گفت که ولادیمیر زلنسکی نمی‌تواند به تنهایی درباره مذاکره صلح تصمیم بگیرد. نرفتن به سوی مذاکرات از سوی غرب "اشتباهی استراتژیک" ی است که می تواند منجر به استفاده از سلاح های هسته ای بشود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: