ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با انتقاد از سیاست های کاخ سفید

کندی و ترامپ

دو حریف قدر در انتخابات امریکا

 
 
 

 

 

اگر انتخابات ریاست جمهوری امریکا، همین امروز برگزار شود، دو رقیب در برابر هم قرار میگیرند: ترامپ و رابرت کندی! اولی بدلیل جسارت و بی پروائی اش در انتقاد از سیاست های کاخ سفید و شخص بایدن و دومی بدلیل نام خانوادگی "کندی" و انتقادهای ملایم تر از ترامپ از سیاست های کاخ سفید. ترامپ در مرکز امریکا رای اول را می آورد و دراین میان آن که رای و امکان پیروزی ندارد "بایدن" است که لق لق می خورد و آلت دست "اوباما"ست.

البته همه این احتمالات بستگی به تصمیمات پشت صحنه برای تغییر سیاست های کلی کاخ سفید و یا ادامه سیاست های کنونی دارد. فعلا صحنه روبرو برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا اینچنین است. دمکرات ها در فکر پیش انداختن همسر اوباما هم هستند، اما میدانند که او نیز توان مقابله با ترامپ را ندارد و بنابراین باید یک حریف قدر را مقابل ترامپ قرار بدهند. فعلا این حریف قدر کندی است.

رابرت کندی که خود را نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ امریکا کرده با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد:

«واشنگتن با ارسال تسلیحات اورانیوم ضعیف‌ شده برای ارتش اوکراین، کی یف را نابود خواهد کرد. من اگر رئیس‌ جمهور شوم، به سیاست غیرانسانی کنونی پایان خواهم داد.»

جیمز هیپی، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس گفته است که این کشور هزاران توپ برای تانک‌ های چلنجر ۲ به اوکراین فرستاده که قابلیت استفاده از اورانیوم ضعیف‌ شده را دارند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هشدار داده : «کسانی که به طور مستقیم از این مهمات استفاده کنند، باید بدانند که نه‌ تنها به خود و شهروندان‌ شان صدمات جبران‌ ناپذیری وارد می‌ کنند؛ درباره این استفاده باید پاسخگو شوند.»

(کندی و ترامپ در مصاحبه با س ان ان)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: