ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۷ شهریور

ناتو در پشت پرده

چه نقشه ای برای ایران دارد؟

 
 
 

 

 

گونتز فهلینگر یک سیاستمدار اتریشی با تمایلات قاشیستی  و عضو پارلمان این کشور و عضو کمیته توسعه ناتو است.

او در تازه ترین اظهارنظرش اهداف راهبردی سیاسی ناتو را تشریح کرده است. اهدافی که ادامه تجزیه یوگسلاوی به چند کشور که مستقل شده اند و حتی عضو ناتو هم شده اند اما همچنان درحالت جنگ قومی و نژادی و مذهبی با یکدیگر بسر می برند.

فهلینگر پس از نشست بریکس در افریقای جنوبی و افزوده شدن ۶ کشور جدید و از جمله ایران به سازمان، با انتشار نقشه‌هایی از کشورهای عضو بریکس، مقابله با بریکس را در تجزیه کشورهای تازه عضو این سازمان و از جمله ایران دانست.

رسانه های فارسی زبان خارج از کشور که اساسا کاری با  این حرف ها ندارند و اگر هم داشته باشند انداختن چوب خشک به تنور همان استراتژی است که فهلینگر عضو کمیته توسعه ناتو مطرح کرده است. اما در داخل ایران. رسانه های داخلی هم سرشان به ورود خودروهای خارجی و تقسیم و فروش آنها و پرت و پلاهائی است که امام جمعه ها هر جمعه می گویند و خوراک یک هفته ای برای آنها فراهم می کنند و به سینه خیز رفتن دانشگاه امام صادقی ها برای فتح دانشگاهها، پس از فتح صدا و سیما گرم است.  مردم هم که گرفتار گرانی و موش و گربه بازی حجاب هستند. در چنین میدان پرهیاهوئی، ناتو آرام و بی صدا زمینه اجرای استراتژی خود را در ایران به نوعی و در دیگر کشورهای عضو بریکس به نوع دیگری فراهم می کند.

فهلینگر در "پنجمین مجمع خلق‌های آزاد پساروسیه" که در ساختمان اتحادیه اروپا برگزار شد گفت که روسیه با استفاده از الگوی آزمودۀ مونته‌ نگرو باید به ۳۴ ایالت تقسیم شود. (مونته‌نگروها از قومیت‌های فرعی مردم صربستان و یوگسلاوی سابق هستند که با متلاشی شدن یوگسلاوی، راه دسترسی باقی مانده آن کشور بنام "صربستان" را به دریای آدریاتیک مسدود می‌کند. "مونته‌نگرو" اکنون بخشی از یوگسلاوی و یا حتی صربستان نیست، بلکه کشور کوچکی است عضو ناتو و در واقع پایگاه ناتو.)

فهلینگر در همان نشست گفت "اگر مونته‌نگرو می‌تواند عضو ناتو باشد، چرا "چچن" نباشد؟ روسیه باید به ۳۴ تکه تقسیم شود. این برای آینده ما بسیار مهم است".

حالا باید از آنها که هنوز در ایران گرفتار خوش خیالی نرمش و کرُنش در برابر امریکا را توصیه می کنند و دوری از چین و روسیه را تبلیغ سئوال کرد: آنها که روسیه را ۳۴ تکه می خواهند، ایران را ۶ یا ۷ تکه نمی خواهند؟ و با پیوستن ایران به بریکس به این دلیل عصبانی نیستند که تحقق استراتژی خود را از این پس دشوارتر می بینند؟

پاسخ را آنهائی در ایران باید بدهند که در روزهای اخیر عضویت ایران در بریکس را یا کوچک و بی اهمیت تبلیغ می کنند و یا آن را بی تاثیر در خنثی کردن بحران اقتصادی ایران و تحریم ها. آنها که این روزها در مطبوعات ایران می نویسند که عضویت در بریکس وقتی اهمیت دارد که ما بتوانیم تحریم ها را لغو کنیم. به زبان ساده، مقدم بر عضویت در بریکس سازش با امریکاست. امریکائی که تسلیم اتمی و نظامی ایران را در گام اول و ۶ یا ۷ تکه کردن ایران را در گام دوم می خواهد. حتی به آنها که صادقانه باور و نظرشان اینست و ریگی در کفش ندارند، باید گفت که زیر بنای شناختشان از امریکا و اوضاع کنونی جهان موریانه خورده و پوسیده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: