ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مذاکرات اتمی در پایان خط

امریکا در حال گشودن

جبهه های تازه علیه ایران است

 
 
 
 
 

 

بدنبال دو نوبت مذاکره اتمی میان نمایندگانی از ایران که در نوبت دوم باقری کنی رئیس هیات نمایندگی ایران نیز حضور داشت، روز گذشته  اولیانوف نماینده روسیه دراین مذاکرات اعلام کرد که  آمریکا و تروئیکای اروپا خیال ازسرگیری مذاکرات اتمی با ایران را ندارند.

باقری کنی در مذاکرات روزهای اخیر گفته بود «اگر طرف‌های دیگر واقع بینانه عمل کنند، مانعی برای ازسرگیری مذاکرات نیست».

از سوی دیگر "گروسی" مدیرکل آژانس بین المللی اتمی نیز روز گذشته گفت: باید مسائل پادمانی ایران حل شود تا آژانس تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است. ایران هنوز با آژانس همکاری نمی کند.

شورای حکام اتمی که کار خود را روز گذشته آغاز کرد نیز تقریبا همین مواضع گروسی را گرفته و بسیار بعید است بیانیه ای آشتی جویانه در باره فعالیت اتمی ایران صادر کند.

این خبرها نشان میدهد که ایران تن به عقب نشینی در فعالیت های اتمی نداده و حاضر نیست زیر بار شرایطی که امریکا هدایت آن را برعهده دارد برود. یعنی محدود کردن فعالیت اتمی، کاهش قدرت نظامی، عقب نشینی منطقه ای (بویژه در سوریه و لبنان) و جدا شدن از روسیه و چین. بویژه اکنون به عضویت سازمان بریکس نیز پذیرفته شده و در صورت اعلام پول واحد بریکس، مانند دیگر اعضای این سازمان پول بریکس را جانشین دلار خواهد کرد. آنچه که در جمهوری آذربایجان می گذرد و گسترش حضور امریکا در ارمنستان و زمزمه وارد کردن این کشور فقیر و کوچک به ناتو، همگی نشان میدهد که نه امریکا می خواهد گریبان ایران را رها کند و نه ایران (به گفته رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی روز گذشته) حاضر به قبول وعده های سر خرمن امریکاست. چالش های جهانی همچنان در حال گسترش است و بقول رهبر جمهوری اسلامی پوست اندازی جهان و تضعیف امریکا و اروپا در مرکز این چالش هاست. (سخنرانی روز گذشته علی خامنه ای)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: