ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۱ شهریور

رهبر ج. اسلامی

چه نوع دیکتاتوری است؟

 
 
 

 

 

در خارج از کشور تلویزیون های فارسی زبان و در داخل کشور عمدتا اصلاح طلبان مدعی دیکتاتوری علی خامنه ای هستند. ما قصد انکار خودمحوری های رهبر جمهوری اسلامی و دخالت های او در تمام امور مملکتی را نداریم، اما در یک عرصه، بویژه در سالهای اخیر، این ابهام برای ما روز به روز بیشتر مطرح می شود که این چگونه دیکتاتوری است که سخنرانی هایش را رسانه های داخل کشور آزادانه سانسور می کنند و پیشنهادها و توصیه هایش را، قوای مملکتی نه تنها عمل نمی کنند، بلکه مستقیم و غیر مستقیم  خلاف آن می نویسند و عمل می کنند؟

پاسخی که ما تاکنون برای خود یافته ایم آنست که زور او به مافیاهای اقتصادی که در تمام ارکان نظام رسوخ دارند و تشکل اتاق بازرگانی را نیز در اختیار دارند نمی رسد. به دو دلیل:

۱- مبتکر و مشوق برنامه خصوصی سازی ها و تغییر ماهیت اصل 44 قانون اساسی که اقتصاد ایران را سه بعدی (دولتی، خصوصی و تعاونی) تعریف میکند خود او بود و هاشمی رفسنجانی مشوق و تدوین کننده آن. غول اتاق بازرگانی و اختاپوس مافیاهای اقتصادی از همین طریق از شیشه در آمد و حالا این غول حاکمیت مطلق را می خواهد و نه تنها با سیاست راهبردی نگاه به شرق مخالفت می کند بلکه برای سخنرانی های وی تره هم خرد نمی کند.

 ۲- از برخورد با این اختاپوس وحشت دارد زیرا با قدرت مانور و امکانات داخلی و خارجی آن آشناست و بیم دارد که با اندک تعرضی به این اختاپوس، ناگهان شیرازه همه امور از هم بپاشد و موجی از ترور و انفجار و توطئه متکی به خارجی راه بیفتد.

شاید این برداشت و تصور ما، شاخ و برگ های دیگری هم داشته باشد، اما فعلا جز این درک نمی کنیم.

تازه ترین نمونه ها را در زیر می خوانید:

رهبر جمهوری اسلامی در جریان سخنرانی دیروز خود در دیدار با کسانی که بنام مردم سیستان و بلوچستان به دیدار او برده شده بودند (مشروح آنرا میتوانید در منتخب اخبار سیاسی بخوانید) گفت:

«دنیا در آستانه یک تحول است. خطوط اصلی تحول شامل چند مسئله از جمله ضعیف شدن قدرت‌های استکباری دنیا، امریکا و برخی کشورهای اروپائی است. آنها ضعیف شده و ضعیف تر هم  خواهند شد. معلومات اطلاعاتی ما میگوید که دولت آمریکا مجموعه‌ای با اسم "گروه بحران" درست کرده است؛ با ماموریت بحران‌سازی در کشورها، از جمله ایران. این گروه می گردد نقاطی آماده بحران را در کشور ما پیدا کند. آنها با فکر و مطالعه به این نتیجه رسیده اند که در ایران چند نقطه بحران ساز وجود دارد: اختلافات قومی، تفاوتهای مذهبی و مساله جنسیت و زنان که باید اینها را برای بحران‌سازی تحریک کرد.  این برنامه آمریکاست و البته شتر در خواب بیند پنبه دانه‌‌‌!» (در اینجا می توان از خود او سئوال کرد که این بحران ها را کدام تصمیمات و اقدامات حکومتی بوجود می آورد؟) از آنجا که بحث ما تنها شامل موضوعی است که بصورت دو سئوال مطرح کردیم، آن را اینگونه ادامه میدهیم.

حالا مطلب یکی از دهها رسانه داخل کشور که تحول جهان و تضعیف امریکا و اروپا را قبول ندارند و با سیاست نگاه به شرق مخالفند را بخوانید. البته به نقل از "خبرآنلاین" که همراه با سحام نیوز و دنیای اقتصاد و تلویزیون "اکو ایران" وابسته به اتاق بازرگانی و چند رسانه و روزنامه دیگر بی وقفه بر طبل روسیه ستیزی و چین گریزی می کوبند.

خبرآنلاین ، اندکی پس از سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی که دربالا بخشی از آن را خواندید، به نقل از یک خاورشناس بی شناسنامه می نویسد: «ابزار قومی یکی از روش‌های مرسوم از دوران شوروی برای مدیریت بر اقوام و ملل گوناگون بوده و این روش همچنان در روسیه برای مناطق پیرامونی و همجوار (بخوانید ایران) اجرا می شود.»

یعنی امریکا، برخلاف تصور و اطلاعات رهبر جمهوری اسلامی، بدنبال بحران سازی در ایران نیست، بلکه بحران سازی سیاست همیشگی روسیه است!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: