ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی و مصاحبه پوتین

در اجلاس مجمع اقتصادی شرق

دوستی چین و روسیه

پیوند نظامی علیه کسی نیست

 
 
 
 

 

هشتمین مجمع اقتصادی شرق روز گذشته با سخنرانی پوتین در "ولادی وستک" آغاز شد. بیش از ۷ هزار نفر از ۵۰ کشور جهان و از جمله رهبر کره دمکراتیک (شمالی) در راس هیات های تجاری، اقتصادی، بانکی، سیاسی به همراه خبرنگاران و سرمایه گذاران در این اجلاس حضور دارند.

پوتین در سخنرانی خود در این اجلاس گفت:

 تا سال ۲۰۳۰، تولید گاز طبیعی مایع در قطب شمال سه برابر خواهد شد، خطوط جدیدی ایجاد خواهد شد که حاکمیت فناوری را تقویت خواهد کرد. مسیرهای لجستیکی در خاور دور از جمله مسیر دریای شمال باید ایجاد شود.

 حجم مبادلات تجاری با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال گذشته ۱۳.۷ درصد و در نیمه اول سال ۱۸.۳ درصد افزایش یافته است.

با تخریب نظام مالی توسط غرب، فهرست کشورهایی که نه بر اساس الگوهای غربی، بلکه برای کل بشریت آماده همکاری هستند، در حال گسترش است. غرب بدست خود سیستم تجارت و روابط مالی جهان را  نابود می کند. توقیف دارایی های روسیه در غرب همه مرز ها را شکست. اکنون شاهدیم که محدودیت پرداخت به دلار باعث شده تا همه کشورها به فکر پرداخت با ارزهای ملی باشند و پول خود را در ایالات متحده ذخیره نکنند زیرا اعتماد به غرب بشدت تضعیف شده است. ما شاهدیم که سمت گیری اقتصاد جهانی بسوی خاور دور است.

اعتماد ها به امریکا فرو می ریزد. حتی در خود امریکا. پیگرد قضائی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارد و نشان‌دهنده «پوسیدگی» نظام سیاسی آمریکاست. هر تصمیمی که برای ترامپ بگیرند نتیجه آن سقوط اعتبار رقبای اوست. این وقایع در برابر چشمان مردم امریکا و تمام جهان در حال وقوع است. در واقع، آنها به سادگی چهره واقعی خود را افشا می کنند.

پوتین همزمان با این سخنرانی و گشایش اجلاس اقتصادی شرق، در یک مصاحبه نیز شرکت کرد و در آن گفت:

من ایلان ماسک را فردی برجسته، تاجری فعال و با استعداد میدانم. غرب نمی تواند جلوی سرعت توسعه چین را بگیرد و هدف از روابط روسیه و چین ایجاد اتحاد نظامی نیست. روابط خوب ما برای مقابله با کشور دیگری نیست بلکه این روابط خوب در جهت منافع مردم دو کشور است و ما به این روابط حسنه ادامه خواهیم داد.

طبیعی است که من برای حفظ منافع ملی کشورم  به برخی سئوالات پاسخ ندهم. فراموش نکنید که من در سرویس اطلاعات مرکزی روسیه کار می کردم و میدانم که چه اسراری را نباید فاش کرد.

درباره بحران اوکراین هم باید بگویم: ضد حمله اخیر اوکراینی هیچ نتیجه ای به جز تلفات ۷۱ هزار نفری برای اوکراین نداشته است.  گاهی اوقات انسان فکر می کند که جان مردم برای مقامات کی یف اهمیتی ندارند، گویی اصلا این مقامات اوکراینی نیستند.  علاوه بر تلفاتی که دولت کیف به مردم کیف تحمیل کرد، در طول این جنگ ۵۴۳ تانک و ۱۸ هزار دستگاه زرهی اوکراین منهدم شده است.

ما خرابکارانی از اوکراین را دستگیر کرده ایم که قرار بوده یک شبکه برق در روسیه را منفجر کنند. آنها در بازجویی ها اعتراف کردند که توسط مربیانی انگلیس آموزش دیده اند . مقامات سرویس های اطلاعاتی بریتانیا خوب می دانند که من حقیقت را می گویم.

درباره موقعیت روبل به شما اطمینان میدهم که نرخ روبل تحت مدیریت است، بانک مرکزی به موقع نرخ را افزایش داد، اینجا هیچ مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد. درباره مهاجرین روس نیز هیچ کس راه بازگشت را به روی آنها نبسته است. طی ۶-۷ ماه گذشته، ۲۷۰ هزار نفر به نیروهای مسلح روسیه پیوسته اند.

عکسها: ورود رهبر کره شمالی به ولادی وستک و سخنرانی پوتین در آغاز اجلاس مجمع اقتصادی شرق


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: