ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با "سارا واگن کنشت"

اوکراین هیچ شانسی

در جنگ با روسیه ندارد!

ترجمه و تدوین -الناز گرجی

 
 

 

 

 

سارا واگن کنشت نماینده مجلس آلمان از حزب چپ این کشور،  در مصاحبه با Neue Zürcher Zeitung گفت:

"ائتلاف حکومتی در آلمان با اجرای یک سیاست بسیار ضعیف، کوته بینانه و گاه ناکارآمد، اعتماد به دولت و نهادهای دموکراتیک را به حد اقل رسانده است."

وضع اقتصاد جهان بد است، جنگ در اوکراین ادامه دارد و دولت آلمان در چنین شرایط سخت و بحرانی به جای حل مشکلات بر مشکلات اضافه می کند.

نخریدن گاز از روسیه نمونه ای از رویکرد ضعیف دولت شولتز است.  گاز با قیمت مناسب برای صنعت ما، برای تامین برق و گرمایش ضروری است. قبل از اینکه دولت از خرید گاز روسیه خوداری کند، باید جایگزینی برای آن پیدا می‌کرد، اما دور اندیشی نکرد و در نتیجه قیمت بالای برق مهم ترین بخش‌های صنعت ما را با بحران جدی مواجه کرده که این یک تراژدی است.

سیاستمداران جوان حزب سبزها که در دولت ائتلافی حضور دارند تقریباً هیچ تماسی با زندگی مردم عادی ندارند. آنها حتی مدرک بالای تحصیلی هم ندارند. در نتیجه آنها (اشاره به وزیر خارجه دولت شولتز-م) فاقد تجربه علمی و عملی هستند. در چنین شرایطی است که حزب "آلترناتیو برای آلمان" آرای مردم را جذب می کند. این حزب می گوید که برخلاف دولت و نمایندگان احزاب حاکم در مجلس، مردم از حرف ها و سیاست های حزب آلترناتیو برای آلمان حمایت می کنند.

اوکراین علیرغم همه تجهیزات نظامی که دراختیار  دولت آن کشور قرار می گیرد قادر به پیروزی در جنگ با روسیه نیست. باید پذیرفت که روس ها کریمه را ترک نخواهند کرد، ناوگان دریای سیاه روسیه 200 سال است که در آنجا حضور دارد. علاوه بر این، تقریبا هیچ کس در شبه جزیره کریمه وجود ندارد که بخواهد کریمه توسط اوکراین فتح شود.

مهم نیست که آلمان مسکو را محکوم می کند، مهم اینست که روابط با روسیه باید دوباره احیاء شود زیرا تحریم های اقتصادی در درجه اول به آلمان آسیب رسانده و نه به روس ها. این در حالی است که اقتصاد روسیه 1.5٪ رشد کرده است. اقتصاد آلمان به دلیل جنگ اقتصادی که دولت ما را به کام خود کشانده در حال کوچک شدن است.

https://www.nzz.ch/international/sahra-wagenknecht-im-interview-afd-parteigruendung-und-ukraine-krieg-ld.1754898


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: