ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از قول سخنگوی طالبان گفته شده

سیاست دولت طالبان

دفاع از تمامیت آذربایجان است

 
 
 

 

 

 

روز گذشته روزنامه ها و برخی سایت های خبری مانند "جماران" خبری را به نقل از سخنگوی طالبان افغانستان منتشر کرد که هنوز صحت آن از سوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تائید نشده، اما اگر این خبر واقعیت باشد، نشان دهنده گام جدید امریکا برای کشیدن ایران به یک جنگ منطقه ای و محاصره نظامی ایران است. هدف از این توطئه محاصره و قطع ارتباط زمینی ایران با روسیه و کشاندن جنگ به قفقاز جنوبی است.

خبری که به نقل از روزنامه "ترند" آذربایجان منتشر شده چنین است « طالبان همیشه مدافع تمامیت ارضی کشورهای دیگر بود و در ادامه این سیاست از تمامیت ارضی آذربایجان در جنگ در برابر ارمنستان حمایت می‌کند. طالبان آماده گشایش سفارت خود در باکوست و جمهوری آذربایجان هم میتواند سفارت خود را در کابل راه اندازی کند.»

 

این درحالی است که نه تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان بلکه تمامیت ارضی ارمنستان در خطر است، مگر آن که اشاره طالبان به آذربایجان واحد مرکب از جمهوری آذربایجان و آذربایجان ایران باشد.

احتمالا گزارشی که تلویزیون کانال اول روسیه از قول یکی از مفسران سیاسی آن کشور منتشر کرد پاسخ به همین توطئه باید باشد. آن مفسر گفت که در صورت نخستین علائم جنگ در قفقاز جنوبی، ارتش روسیه باید وارد ارمنستان، گرجستان و آذربایجان شده و نشان دهد که روسیه اجازه نخواهد داد ارتباط زمینی ایران و روسیه قطع شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: